TY - JOUR
T1 - Vincle escola-universitat: una col·laboració imprescindible per a la millora de la qualitat docent
AU - Prats-Rins, Gloria
AU - Casals, Albert
AU - Capdevila, Reina
PY - 2024/12/4
Y1 - 2024/12/4
N2 - L’article que presentem proposa una mirada des de l’àmbit de l’educació musical a les sinergies i complicitats entre universitats i centres formadors com a corresponsables en la formació de mestres. L’objectiu de l’estudi és analitzar les experiències de col·laboració que es porten a terme en el marc de la formació musical inicial de mestres entre les universitats catalanes i diverses escoles d’educació primària i infantil, més enllà de les pràctiques curriculars. Les experiències registrades són fruit de la recerca realitzada en el projecte ForMMus “Els centres formadors com a mirall i com a actors clau per a una formació musical de qualitat” (2020-ARMIF-0002), on un equip format per professorat de menció de música de set universitats catalanes (UAB, UB, UdG, UdL, URL, URV i UVic-UCC) recull quinze experiències de col·laboració amb centres formadors. En els projectes educatius descrits, l’alumnat universitari interacciona amb contextos educatius reals, aportant propostes educatives de l’àmbit musical. De totes elles se’n fa una classificació segons la seva tipologia, s’analitzen els resultats més destacats i se n’extreuen els beneficis i les dificultats a l’hora d’implementar-les. En darrer terme, l’aportació de l’article és donar a conèixer aquestes experiències educatives com a recurs per a la millora de la qualitat de la formació inicial del docent, al mateix temps que vol incentivar noves connexions, simbiosis, col·laboracions i projectes entre els centres formadors i les universitats catalanes.
AB - L’article que presentem proposa una mirada des de l’àmbit de l’educació musical a les sinergies i complicitats entre universitats i centres formadors com a corresponsables en la formació de mestres. L’objectiu de l’estudi és analitzar les experiències de col·laboració que es porten a terme en el marc de la formació musical inicial de mestres entre les universitats catalanes i diverses escoles d’educació primària i infantil, més enllà de les pràctiques curriculars. Les experiències registrades són fruit de la recerca realitzada en el projecte ForMMus “Els centres formadors com a mirall i com a actors clau per a una formació musical de qualitat” (2020-ARMIF-0002), on un equip format per professorat de menció de música de set universitats catalanes (UAB, UB, UdG, UdL, URL, URV i UVic-UCC) recull quinze experiències de col·laboració amb centres formadors. En els projectes educatius descrits, l’alumnat universitari interacciona amb contextos educatius reals, aportant propostes educatives de l’àmbit musical. De totes elles se’n fa una classificació segons la seva tipologia, s’analitzen els resultats més destacats i se n’extreuen els beneficis i les dificultats a l’hora d’implementar-les. En darrer terme, l’aportació de l’article és donar a conèixer aquestes experiències educatives com a recurs per a la millora de la qualitat de la formació inicial del docent, al mateix temps que vol incentivar noves connexions, simbiosis, col·laboracions i projectes entre els centres formadors i les universitats catalanes.
KW - formació inicial de mestres
KW - col·laboració universitat-escola
KW - centres formadors
KW - educació musical
KW - projecte ForMMus
U2 - 10.17345/comeduc37.4015
DO - 10.17345/comeduc37.4015
M3 - Article
SN - 1575-9911
VL - 37
SP - 141
EP - 170
JO - Comunicació educativa
JF - Comunicació educativa
ER -