Vincle escola-universitat: una col·laboració imprescindible per a la millora de la qualitat docent

Gloria Prats-Rins*, Albert Casals, Reina Capdevila

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

L’article que presentem proposa una mirada des de l’àmbit de l’educació musical a les sinergies i complicitats entre universitats i centres formadors com a corresponsables en la formació de mestres. L’objectiu de l’estudi és analitzar les experiències de col·laboració que es porten a terme en el marc de la formació musical inicial de mestres entre les universitats catalanes i diverses escoles d’educació primària i infantil, més enllà de les pràctiques curriculars. Les experiències registrades són fruit de la recerca realitzada en el projecte ForMMus “Els centres formadors com a mirall i com a actors clau per a una formació musical de qualitat” (2020-ARMIF-0002), on un equip format per professorat de menció de música de set universitats catalanes (UAB, UB, UdG, UdL, URL, URV i UVic-UCC) recull quinze experiències de col·laboració amb centres formadors. En els projectes educatius descrits, l’alumnat universitari interacciona amb contextos educatius reals, aportant propostes educatives de l’àmbit musical. De totes elles se’n fa una classificació segons la seva tipologia, s’analitzen els resultats més destacats i se n’extreuen els beneficis i les dificultats a l’hora d’implementar-les. En darrer terme, l’aportació de l’article és donar a conèixer aquestes experiències educatives com a recurs per a la millora de la qualitat de la formació inicial del docent, al mateix temps que vol incentivar noves connexions, simbiosis, col·laboracions i projectes entre els centres formadors i les universitats catalanes.
Idioma originalCatalán
Páginas (desde-hasta)141-170
PublicaciónComunicació educativa
Volumen37
DOI
EstadoPublicada - 4 dic 2024
  • ForMMus: Els centres formadors com a mirall i com a actors clau per a una formació musical de qualitat

    Casals Ibañez, A. (Principal Investigator), Alsina Tarres, M. (Investigador/a), Arús Leita, E. (Investigador/a), Cano Sobrevals, J. (Colaborador/a), Calaf Gozalo, M. (Investigador/a), Capdevila Solà, R. (Investigador/a), Carrera Peruga, M. (Investigador/a), Dosaiguas Canal, M. (Colaborador/a), Farres Llobet, A. (Investigador/a), Fernández Mata, B. (Colaborador/a), Fillat Salvador, M. R. (Investigador/a), Garcia Valls, A. (Otros), Girbau, R. M. (Otros), Godoy Tomàs, J. D. L. C. (Investigador/a), Gonzalez Martin, C. (Investigador/a), Gort Machado, P. (Otros), Masdeu, E. (Colaborador/a), Olivares Quesada, V. (Otros), Orriols Sabatés, F. (Otros), Prats Rins, G. (Colaborador/a), Solé Salas, L. (Investigador/a), Ufartes Olle, G. (Otros), Vidal Arasa, J. (Colaborador/a), María Fernanda Viñas Pavón (Colaborador/a) & Agudo, A. (Investigador/a)

    5/10/2130/04/23

    Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación

Citar esto