Susana Rojas, Patricia Olmos

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

6 Citas (Scopus)

Resumen

So far, Special Schools have been the only schooling alternative for many disabled children. The last decades' social, economic, political and educational changes have helped bring the changes in the regular schools and also, in the special education school. So, while some special schools have remained as organizations that took mainly intellectual disabled students in and facilitated their learning, others have sought new ways for facilitating these students' learning in regular contexts, leading to what is known as Resource Centres (RC). These are nuclear services in building an inclusive school. LOMCE development (2013) makes consider the role that special schools have within the framework of inclusive education and, therefore examining the conditions that help or hinder the access, participation and learning of all the children in the regular school. This article reflects on the work of some special schools as RC, thinking in its functions, the relations among professionals and reflecting on the work that these centres are developing in order to build an inclusive school.
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)323-339
PublicaciónProfesorado
Volumen20
N.º1
EstadoPublicada - 1 ene 2016

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Los centros de educación especial como centros de recursos en el marco de una escuela inclusiva. Reseñas para un debate.'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto