Albert Benseny, Ricard Menchón, Daniel Viscor, Frank Bello, Alessandro Ferraro, Yurii Loiko, Carlo Ottaviani, Antonio Picón, Todor Kirilov, Verònica Ahufinger, Ramón Corbalán, Jordi Mompart

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

The present research of the Quantum Atom Optics Group at the Universitat Autònoma de Barcelona focuses on the coherent control of quantum optical systems with applications in areas ranging from ultra cold atom physics and quantum computation to photoionization and harmonic generation with strong lasers. In this article, we will briefly describe our most recent results on these lines of research. © Sociedad Española de Óptica.
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)289-299
PublicaciónOptica Pura y Aplicada
Volumen44
N.º2
EstadoPublicada - 1 jun 2011

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Research lines of the quantum and atom optics group at the Universitat Autònoma de Barcelona'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto