TY - JOUR
T1 - Per a què estem a STEM? Un intent de definir l'alfabetització STEM per a tothom i amb valors
AU - Couso, Digna
PY - 2017
Y1 - 2017
N2 - L'educació STEM és una proposta emergent sobre la que se'n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d'incidir en aquest àmbit d'una forma innovadora. Així, hom pot trobar moltes maneres diferents d'entendre què ha de ser i com s'ha de fer l'educació STEM. En aquest article reclamen, però, que per començar a parlar del què i el com de l'educació STEM primer hauríem de consensuar per a què o amb quin objectiu ens embarquem en aquesta demandant proposta educativa. Per fer-ho, plantegem un primer intent de definició d'alfabetització STEM en la que les competències específiques i transversals d'alt nivell així com els valors agafen protagonisme davant d'aspectes tecnològics, estètics o d'interdisciplinarietat comuns en les activitats STEM habituals.
AB - L'educació STEM és una proposta emergent sobre la que se'n parla molt darrerament. Entre els investigadors/es, docents, educadors/es o dissenyadors/es en educació STEM no hi ha, però, gaire consens més enllà de reconèixer la necessitat d'incidir en aquest àmbit d'una forma innovadora. Així, hom pot trobar moltes maneres diferents d'entendre què ha de ser i com s'ha de fer l'educació STEM. En aquest article reclamen, però, que per començar a parlar del què i el com de l'educació STEM primer hauríem de consensuar per a què o amb quin objectiu ens embarquem en aquesta demandant proposta educativa. Per fer-ho, plantegem un primer intent de definició d'alfabetització STEM en la que les competències específiques i transversals d'alt nivell així com els valors agafen protagonisme davant d'aspectes tecnològics, estètics o d'interdisciplinarietat comuns en les activitats STEM habituals.
KW - Alfabetització
KW - Transversal competence
KW - Equitat
KW - Competències transversals
KW - Equity
KW - Scientific practice
KW - Literacy
KW - Pràctica científica
KW - STEM
UR - https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6451009
U2 - 10.5565/rev/ciencies.403
DO - 10.5565/rev/ciencies.403
M3 - Article
SN - 1699-6712
SP - 22
EP - 30
JO - Ciències
JF - Ciències
IS - 34
ER -