Los fines de la formación universitaria desde una perspectiva de género

Enrico Mora, Margot Pujal

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

We present the main results of the analysis of the discourses that professors and students (by sex) have elaborated upon a set of university degree courses at the Autonomous University of Barcelona (Catalonia, Spain). We analyze, from a gender perspective, what kind of care and provision relationships are referred in such discourses. We identified a shared understanding between professors and students, independently from sex and degree, which emphasizes the provision like main end of the subjects. The incorporation of the dimension of care at weekends appears as a secondary aspect.

Título traducido de la contribuciónThe aims of higher education from gender perspective
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)143-176
Número de páginas34
PublicaciónConvergencia
Volumen23
N.º70
EstadoPublicada - 1 ene 2016

Palabras clave

  • Care
  • Provision
  • Social action
  • University professor
  • University student

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Los fines de la formación universitaria desde una perspectiva de género'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto