TY - JOUR
T1 - L'abandonament escolar en context :
T2 - algunes reflexions després del Seminari Abjoves
AU - Tarabini-Castellani, Aina
AU - Castejón, Alba
AU - Curran, Marta
AU - Fontdevila, Clara
AU - Montes Ruiz, Alejandro
PY - 2016
Y1 - 2016
N2 - Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES.es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc.- van presentar les seves reflexions i propostes al voltant d'un tema tan pertinent i rellevant com el de l'abandonament escolar prematur (AEP). A Catalunya, l'AEP -que fa referència a la proporció de joves de 18 a 24 anys que no han continuat la seva formació més enllà de l'etapa obligatòria- arriba gairebé al 20% de la població, cosa que suposa un fet inadmissible des d'un punt de vista no tan sols de desenvolupament econòmic i social del país, sinó sobretot des del punt de vista de la justícia i la cohesió social. Aquest article conté cinc grans lliçons apreses al voltant de l'AEP que pretenen recollir i sistematitzar els debats que van tenir lloc en el marc del Seminari Internacional ABJOVES. Evidentment, aquestes cinc lliçons no cobreixen totes les vessants del tema, ni tenen pretensió d'exhaustivitat, però sí que representen alguns dels aspectes clau vinculats amb la seva conceptualització, explicació i intervenció.
AB - Els dies 12 i 13 de maig del 2016 es va realitzar a la Universitat Autònoma de Barcelona el Seminari Internacional ABJOVES (http://ABJOVES.es/seminario/). El seminari, concebut com a acte de cloenda del projecte I+D+i L'abandonament escolar prematur a Espanya: una anàlisi de les decisions, motivacions i estratègies educatives dels joves va comptar amb l'assistència de més de 140 persones que des de diferents institucions -universitats, administracions educatives, centres educatius, etc.- van presentar les seves reflexions i propostes al voltant d'un tema tan pertinent i rellevant com el de l'abandonament escolar prematur (AEP). A Catalunya, l'AEP -que fa referència a la proporció de joves de 18 a 24 anys que no han continuat la seva formació més enllà de l'etapa obligatòria- arriba gairebé al 20% de la població, cosa que suposa un fet inadmissible des d'un punt de vista no tan sols de desenvolupament econòmic i social del país, sinó sobretot des del punt de vista de la justícia i la cohesió social. Aquest article conté cinc grans lliçons apreses al voltant de l'AEP que pretenen recollir i sistematitzar els debats que van tenir lloc en el marc del Seminari Internacional ABJOVES. Evidentment, aquestes cinc lliçons no cobreixen totes les vessants del tema, ni tenen pretensió d'exhaustivitat, però sí que representen alguns dels aspectes clau vinculats amb la seva conceptualització, explicació i intervenció.
KW - Educació
KW - Abandonament escolar prematur
KW - Espanya
KW - Educación
KW - Abandono escolar prematuro
KW - España
M3 - Article
SN - 1988-7612
JO - butlletí inf@ncia
JF - butlletí inf@ncia
IS - 97
ER -