TY - BOOK
T1 - L’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà
AU - Zancajo Silla, Adrian
AU - Bueno Martinez, Carlos
PY - 2024/11/4
Y1 - 2024/11/4
N2 - L’educació secundària postobligatòria ha esdevingut un requisit necessari, tot i que sovint insuficient, per les aspiracions vitals dels i les joves. Malgrat això, l’evidència sobre la prevalença de l’Abandonament Escolar Prematur (AEP) és molt limitada. Disposar d’un diagnòstic sobre els diferents processos i moments de desvinculació que provoquen que un o una jove no assoleixi l’educació postobligatòria, i quins factors s’associen a cada moment, és fonamental per dissenyar polítiques públiques efectives que permetin reduir l’AEP. Aquest informe presenta una contribució innovadora a l’anàlisi de l’abandonament escolar a l’educació secundària postobligatòria, a través de dades poblacionals i d’una perspectiva longitudinal que permet conèixer com ha evolucionat els darrers anys. Més enllà d’estimar la prevalença d’aquest fenomen, l’informe també analitza les desigualtats socials i educatives que s’hi vinculen. La fi última és aportar l’evidència que permeti desenvolupar polítiques i estratègies eficaces en la reducció de l’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
AB - L’educació secundària postobligatòria ha esdevingut un requisit necessari, tot i que sovint insuficient, per les aspiracions vitals dels i les joves. Malgrat això, l’evidència sobre la prevalença de l’Abandonament Escolar Prematur (AEP) és molt limitada. Disposar d’un diagnòstic sobre els diferents processos i moments de desvinculació que provoquen que un o una jove no assoleixi l’educació postobligatòria, i quins factors s’associen a cada moment, és fonamental per dissenyar polítiques públiques efectives que permetin reduir l’AEP. Aquest informe presenta una contribució innovadora a l’anàlisi de l’abandonament escolar a l’educació secundària postobligatòria, a través de dades poblacionals i d’una perspectiva longitudinal que permet conèixer com ha evolucionat els darrers anys. Més enllà d’estimar la prevalença d’aquest fenomen, l’informe també analitza les desigualtats socials i educatives que s’hi vinculen. La fi última és aportar l’evidència que permeti desenvolupar polítiques i estratègies eficaces en la reducció de l’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà (CFGM).
UR - https://fundaciobofill.cat/publicacions/abandonament-al-batxillerat-i-als-cicles-formatius-de-grau-mitja
UR - https://portalrecerca.uab.cat/en/publications/3c7d7f44-fbfc-4e48-a351-4c69694a8928
M3 - Llibre
SN - 978-84-124828-3-6
T3 - Informes Breus 76
BT - L’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà
ER -