Invisibles y ciudadanía global en la formación del profesorado de Educación Secundaria

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

4 Citas (Scopus)

Resumen

The aim of this study is to analyze what future Secondary Education teachers think (n = 61) and how they reflect on controversial social problems and conflicts affecting local/global issues, rethinking historical time, geographical space and social interrelations in the world. It was a mixed method research study. The information was obtained through a questionnaire that proposed the analysis of a controversial issue. The information analysis was done following the methodological principles of quantitative content analysis. The results show that future teachers do not reach a satisfactory critical level of literacy, a circumstance that underlines the need for spaces for teaching and discussion about controversial issues with a global significance.
Título traducido de la contribuciónInvisibles and global citizenship in secondary education teacher training
Idioma originalEspañol
Número de artículoe910
Número de páginas19
PublicaciónBellaterra Journal of Teaching and Learning Language and Literature
Volumen14
N.º2
DOI
EstadoPublicada - 20 jul 2021

Palabras clave

  • Controversial issues
  • Critical perspective
  • Globalization
  • Social studies
  • Teacher education

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Invisibles y ciudadanía global en la formación del profesorado de Educación Secundaria'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto