TY - BOOK
T1 - Informe final del projecte d'innovació docent 2020PID-UB/015
T2 - L’art com a eina singular d’aprenentatge. Iniciació en la pràctica docent dels futurs mestres d’Educació Infantil a través de l’aula inversa
AU - González Sanz, Myriam
AU - Boj Culell, Isabel
AU - Feliu Torruella, Maria
AU - Insa Sauras, Yolanda
AU - Íñiguez Gràcia, David
AU - Wilson Daily, Ann Elisabeth
PY - 2023
Y1 - 2023
N2 - Es presenta un projecte d’innovació docent aplicat a Art, Societat i Educació, una assignatura del primer curs del Grau de Mestre en Educació Infantil. Davant de les valoracions de l’alumnat de cursos anteriors que reclamaven allunyar-se de la metodologia discursiva, i tenint en compte la inseguretat que generalment mostra l’alumnat de primer curs, les seves pors a treballar sobre art i l’agreujament de la seva ja reduïda participació i capacitat d’atenció degut als efectes de la pandèmia de la COVID19, es va dissenyar una proposta basada en l’ús de l’aula inversa i d’eines digitals. Els objectius principals eren fomentar el seu aprenentatge actiu i contextualitzat mitjançant l’aplicació pràctica dels continguts a una situació real; impulsar la motivació, la participació i la seguretat en ells mateixos com a futurs docents i desenvolupar la seva competència d’aprendre a aprendre. L’aplicació del projecte s’ha realitzat durant el segon quadrimestre del curs 2020-2021, en un context de transició post-COVID, on predominaven les classes on line. S’ha implementat en una etapa intermitja de l’assignatura, seguint un procés d’andamiatge de cinc setmanes concebut per fomentar la seva autonomia. Els resultats permeten assolir 4 dels 5 objectius proposats, amb petites disparitats entre els grups de treball. L’avaluació de l’experiència demostra la pertinència del model i fa viable i recomanable la seva aplicació en futures edicions de l’assignatura.
AB - Es presenta un projecte d’innovació docent aplicat a Art, Societat i Educació, una assignatura del primer curs del Grau de Mestre en Educació Infantil. Davant de les valoracions de l’alumnat de cursos anteriors que reclamaven allunyar-se de la metodologia discursiva, i tenint en compte la inseguretat que generalment mostra l’alumnat de primer curs, les seves pors a treballar sobre art i l’agreujament de la seva ja reduïda participació i capacitat d’atenció degut als efectes de la pandèmia de la COVID19, es va dissenyar una proposta basada en l’ús de l’aula inversa i d’eines digitals. Els objectius principals eren fomentar el seu aprenentatge actiu i contextualitzat mitjançant l’aplicació pràctica dels continguts a una situació real; impulsar la motivació, la participació i la seguretat en ells mateixos com a futurs docents i desenvolupar la seva competència d’aprendre a aprendre. L’aplicació del projecte s’ha realitzat durant el segon quadrimestre del curs 2020-2021, en un context de transició post-COVID, on predominaven les classes on line. S’ha implementat en una etapa intermitja de l’assignatura, seguint un procés d’andamiatge de cinc setmanes concebut per fomentar la seva autonomia. Els resultats permeten assolir 4 dels 5 objectius proposats, amb petites disparitats entre els grups de treball. L’avaluació de l’experiència demostra la pertinència del model i fa viable i recomanable la seva aplicació en futures edicions de l’assignatura.
M3 - Informe oficial
BT - Informe final del projecte d'innovació docent 2020PID-UB/015
ER -