TY - JOUR
T1 - Implicacions dels coneixements de matemàtiques en els estudiants de nou accés a graus universitaris d’economia i empresa
AU - Esparza Masana, Ricard
AU - Márquez Cebrián, Dolors
PY - 2020/1/30
Y1 - 2020/1/30
N2 - L’article presenta l’estudi de les implicacions de les matemàtiques als estudis universitaris de grau en l’àmbit de l’economia i empresa, i ho fa a través de l’anàlisi empírica de les característiques dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona que van accedir als graus de la Facultat d’Economia i Empresa el curs 2018/2019. Seguint l’ordre cronològic del pas dels estudis pre-universitaris als universitaris, l’article analitza, sempre lligant-ho a les matemàtiques i en el context d’aquests graus, el sistema educatiu previ a la universitat, els cursos de suport que ofereixen les facultats abans de l’inici dels graus i el coneixement i l’opinió envers les matemàtiques just en el moment d’iniciar els graus. També s’estudia com aquests aspectes es relacionen amb els resultats a les assignatures de matemàtiques dels graus. Addicionalment, es discuteix el posicionament del personal docent respecte aquest tema. Tota aquesta informació ens permet finalment definir una segmentació d’estudiants per als quals es poden dissenyar iniciatives ad hoc de suport a cada tipologia d’alumnes.
AB - L’article presenta l’estudi de les implicacions de les matemàtiques als estudis universitaris de grau en l’àmbit de l’economia i empresa, i ho fa a través de l’anàlisi empírica de les característiques dels estudiants de la Universitat Autònoma de Barcelona que van accedir als graus de la Facultat d’Economia i Empresa el curs 2018/2019. Seguint l’ordre cronològic del pas dels estudis pre-universitaris als universitaris, l’article analitza, sempre lligant-ho a les matemàtiques i en el context d’aquests graus, el sistema educatiu previ a la universitat, els cursos de suport que ofereixen les facultats abans de l’inici dels graus i el coneixement i l’opinió envers les matemàtiques just en el moment d’iniciar els graus. També s’estudia com aquests aspectes es relacionen amb els resultats a les assignatures de matemàtiques dels graus. Addicionalment, es discuteix el posicionament del personal docent respecte aquest tema. Tota aquesta informació ens permet finalment definir una segmentació d’estudiants per als quals es poden dissenyar iniciatives ad hoc de suport a cada tipologia d’alumnes.
KW - Mathematics for economics and business
KW - Knowledge when starting university studies
KW - Undergraduate studies in economics and business
KW - Matemàtiques per a l’economia i l’empresa
KW - Coneixements a l’accés a la universitat
KW - Estudis de grau en economia i empresa
UR - https://www.mendeley.com/catalogue/e55080d8-bbdc-319a-b46a-062d66497bd5/
U2 - 10.1344/ridu2020.12.10
DO - 10.1344/ridu2020.12.10
M3 - Article
SN - 2013-2298
SP - 95
EP - 117
JO - Revista d'innovació docent universitària (Online)
JF - Revista d'innovació docent universitària (Online)
IS - 12
ER -