Gamificando la didáctica de la educación física. Visión del alumnado universitario

G. Flores-Aguilar, J. Fernández-Río, M. Prat-Grau

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

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Resumen

The aim of the study was to assess the impact of the Gamificated experience “Super Mario Bros” in future Physical Education teachers’ initial training. All students enrolled in the subject "Physical Education Didactics II" (n=76) of the Undergraduate program in Physical Activity and Sport Sciences from a university in eastern Spain agreed to participate. The students answered an online ad hoc questionnaire, which included open and closed questions (Likert scale). Results revealed very positive and satisfactory perceptions of the experience and its structural characteristics; highlighting, above all, a direct impact on the students’ motivation and commitment to the class; in addition to the desire to modify the formation of heterogeneous groups.

Título traducido de la contribuciónGamificating physical education pedagogy. College students’ feelings
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)515-533
Número de páginas19
PublicaciónRevista internacional de medicina y ciencias de la actividad física y del deporte
Volumen21
N.º83
DOI
EstadoPublicada - sept 2021

Palabras clave

  • Cooperative learning
  • Didactics of physical education
  • Formative assessment
  • Gamification

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Gamificando la didáctica de la educación física. Visión del alumnado universitario'. En conjunto forman una huella única.

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