Els Magnificats de Joan Cererols i el context musical europeu del moment: una comparació amb el Magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz

Título traducido de la contribución: Los Magnificats de Joan Cererols y el contexto musical europeo del momento: una comparación con el Magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

1 Descargas (Pure)

Resumen

L’objectiu és estudiar els dos magnificats —a nou i a deu veus— de Cererols, analitzar-los, extreure’n les característiques i incardinar-los en el context musical europeu del moment; i, alhora, comparar-los amb l’únic magnificat conservat en llatí de l’alemany Schütz. De
l’estudi n’extraiem els resultats següents: la diferència estilística evident entre els dos magnificats de Cererols; la influència de compositors com Victoria, Palestrina, Gabrieli i Monteverdi
en Cererols; els punts vitals comuns entre Cererols i Schütz, i les analogies i diferències compositives entre ambdós compositors. I n’aportem les contribucions següents: la possible via d’entrada de la influència romana i veneciana en Cererols; el contrast i la justificació de les analogies
i diferències entre les paletes instrumentals, els aspectes formals, texturals, estilístics, l’ús de figures retoricomusicals en els magnificats de Cererols i Schütz, i les diferents interpretacions
segons les confessions respectives. Concloem l’estudi demostrant la triangulació MontserratDresden-Venècia/Roma, interrelacionant el radi d’influències d’ambdós compositors.
Título traducido de la contribuciónLos Magnificats de Joan Cererols y el contexto musical europeo del momento: una comparación con el Magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz
Idioma originalCatalán
Páginas (desde-hasta)73-114
Número de páginas41
PublicaciónRevista de Musicologia
N.ºXII
DOI
EstadoPublicada - 2019

Citar esto