Proyectos por año
Resumen
L’objectiu és estudiar els dos magnificats —a nou i a deu veus— de Cererols, analitzar-los, extreure’n les característiques i incardinar-los en el context musical europeu del moment; i, alhora, comparar-los amb l’únic magnificat conservat en llatí de l’alemany Schütz. De
l’estudi n’extraiem els resultats següents: la diferència estilística evident entre els dos magnificats de Cererols; la influència de compositors com Victoria, Palestrina, Gabrieli i Monteverdi
en Cererols; els punts vitals comuns entre Cererols i Schütz, i les analogies i diferències compositives entre ambdós compositors. I n’aportem les contribucions següents: la possible via d’entrada de la influència romana i veneciana en Cererols; el contrast i la justificació de les analogies
i diferències entre les paletes instrumentals, els aspectes formals, texturals, estilístics, l’ús de figures retoricomusicals en els magnificats de Cererols i Schütz, i les diferents interpretacions
segons les confessions respectives. Concloem l’estudi demostrant la triangulació MontserratDresden-Venècia/Roma, interrelacionant el radi d’influències d’ambdós compositors.
l’estudi n’extraiem els resultats següents: la diferència estilística evident entre els dos magnificats de Cererols; la influència de compositors com Victoria, Palestrina, Gabrieli i Monteverdi
en Cererols; els punts vitals comuns entre Cererols i Schütz, i les analogies i diferències compositives entre ambdós compositors. I n’aportem les contribucions següents: la possible via d’entrada de la influència romana i veneciana en Cererols; el contrast i la justificació de les analogies
i diferències entre les paletes instrumentals, els aspectes formals, texturals, estilístics, l’ús de figures retoricomusicals en els magnificats de Cererols i Schütz, i les diferents interpretacions
segons les confessions respectives. Concloem l’estudi demostrant la triangulació MontserratDresden-Venècia/Roma, interrelacionant el radi d’influències d’ambdós compositors.
Título traducido de la contribución | Los Magnificats de Joan Cererols y el contexto musical europeo del momento: una comparación con el Magnificat SWV 468 de Heinrich Schütz |
---|---|
Idioma original | Catalán |
Páginas (desde-hasta) | 73-114 |
Número de páginas | 41 |
Publicación | Revista de Musicologia |
N.º | XII |
DOI | |
Estado | Publicada - 2019 |
Proyectos
- 1 Terminado
-
Catalogación y estudio de los fondos musicales de las basílicas del Pino, la Merced y los Santos Justo y Pastor de Barcelona y los fondos iconográficos del MNAC y Museo Marés
Gregori Cifre, J. M. (Principal Investigator), Ballester Gibert, J. (Investigador/a Principal 2), Rife Santalo, J. (Investigador/a), Pessarrodona Pérez, A. (Colaborador/a) & Badal, C. (Colaborador/a)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/19 → 31/12/22
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación