Proyectos por año
Resumen
La segona versió del Magnificat de Bach s’interpretà, presumiblement, a Dresden el juliol de 1733 i conjecturo que el Magnificat de Harrer s’interpretà a Varsòvia el 1734, ambdós en l’àmbit dels actes litúrgics de la cort. Aquesta proximitat temporal i territorial serveix de base per a establir la comparació entre les dues obres. S’hi afegeix el fet que Harrer, l’any 1750, fou el successor de Bach al capdavant de la Thomaskirche de Leipzig. Utilitzo la comparació com a mètode, analitzo els aspectes sonors, formals i la relació entre música i text dels magnificats. Mostro la diferència de proporcions de les obres; consta tomés riquesa i versatilitat tímbrica en Bach que en Harrer; estudio com es coordina la tradició i la innovació, en un moment de canvi estètic i de simultaneïtat d’estils, barroc i galant. Concloc que el tractament dels dos magnificats és molt diferent; patentitzo les innovacions de Bach respecte a Harrer, que es mostra més lligat a la tradició barroca de la policoralitat.
Idioma original | Catalán |
---|---|
Páginas (desde-hasta) | 77-100 |
Número de páginas | 23 |
Publicación | Revista Catalana de Musicologia |
N.º | XIII |
DOI | |
Estado | Publicada - 2020 |
Proyectos
- 1 Terminado
-
Catalogación y estudio de los fondos musicales de las basílicas del Pino, la Merced y los Santos Justo y Pastor de Barcelona y los fondos iconográficos del MNAC y Museo Marés
Gregori Cifre, J. M. (Principal Investigator), Ballester Gibert, J. (Investigador/a Principal 2), Rife Santalo, J. (Investigador/a), Pessarrodona Pérez, A. (Colaborador/a) & Badal, C. (Colaborador/a)
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/19 → 31/12/22
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación