Diagnosis del conocimiento didáctico y científico del profesorado: el caso del sistema educativo de Panamá

A. Marbà, J. Gairín, M. Talavera

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

The research presented in this paper derives from a broad study of Panamanian science teachers carried out in the context of the Plan de Evaluación de los Aprendizajes de Ciencias y Mate-mática. This plan stars in 2008 and was held by Secretaría Nacional de Ciencia, Tecnología e Innova-ción (SENACYT) from Panama. The goal was to evaluate not only the science education knowledge but also the scientific one of a Panamanian science teacher sample. The ultimate goal was to identify the weaknesses in teachers knowledge to orientate the government in the in service teacher programs.
Título traducido de la contribuciónDiagnosis of the didactic and scientific knowledge of teachers: The case of the panamanian education system
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)229-247
PublicaciónEnsenanza de las Ciencias
Volumen31
N.º3
DOI
EstadoPublicada - 1 ene 2013

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Diagnosis del conocimiento didáctico y científico del profesorado: el caso del sistema educativo de Panamá'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto