Cultural Minorities, Inclusive Education, and Digital Accessibility During COVID-19 in Catalonia (Spain)

Título traducido de la contribución: Minorías culturales, educación inclusiva y accesibilidad digital durante la COVID-19 en Cataluña (España)

Miquel Angel Essomba Gelabert, Anna Tarres Vallespi

Producción científica: Capítulo de libroCapítuloInvestigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

This chapter aims to summarize the main findings of a study on the effects of the pandemic on migrant and Roma students, with a special focus on the role that ICT played to make sure that their right to education was ensured. It was conducted during 2021 in Catalonia (Spain), and the methods combined desk research, field visits, and interviews to key stakeholders in the field of digital education and inclusive education. The study covers both primary and secondary education, and it provides useful information on how to digitalize minorities in emergency crises.

Título traducido de la contribuciónMinorías culturales, educación inclusiva y accesibilidad digital durante la COVID-19 en Cataluña (España)
Idioma originalInglés
Título de la publicación alojadaHandbook of Research on Implementing Inclusive Educational Models and Technologies for Equity and Diversity
EditoresN. Escudeiro, P. Escudeiro, O. Bernardes
Capítulo12
Páginas236-251
Número de páginas16
ISBN (versión digital)9798369304556
DOI
EstadoPublicada - 1 ene 2023

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Minorías culturales, educación inclusiva y accesibilidad digital durante la COVID-19 en Cataluña (España)'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto