¿Competencia o colusión en el mercado de gasolina? una aproximación a través del parámetro de conducta

Jordi Perdiguero*, Juan Luis Jiménez

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículoInvestigaciónrevisión exhaustiva

8 Citas (Scopus)

Resumen

This paper analyzes competition in the retail gasoline market. We focus on the market of the Canary Islands because it offers two advantages over other markets: it is easy to define the relevant market and there are markets operating under monopoly and oligopoly conditions simultaneously. The latter feature of the markets allows us to estimate a conjectural variations model that explains the average behavior of the companies in the oligopolistic market relative to the monopoly markets. The paper shows that average competition is limited despite the fact that the Canary Islands have a longer history of liberalized gasoline markets.

Título traducido de la contribuciónIs there collusion in the retail gasoline market? An empirical approach
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)27-45
Número de páginas19
PublicaciónRevista de Economia Aplicada
Volumen17
N.º50
EstadoPublicada - 2009

Palabras clave

  • Competition Policy
  • Simultaneous equations
  • Oligopolistic competition
  • Gasoline
  • Conduct parameter

Huella

Profundice en los temas de investigación de '¿Competencia o colusión en el mercado de gasolina? una aproximación a través del parámetro de conducta'. En conjunto forman una huella única.

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