Claus de l'educació musical a Catalunya: Mirades des de la recerca

Albert Casals* (Editor/a), Andrea Fernández-Barros (Editor/a), Marta Casals-Balaguer (Editor/a), Marina Buj Corral (Editor/a), Miquel Alsina, Eugènia Arús, Ruben Bes, Marina Buj Corral, Reina Capdevila, Mercè Carrera, Marta Casals-Balaguer, Albert Casals, Markus Cslovjecsek, Marta Dosaiguas, Joan Escoda, Ivet Farrés Cullell, Andrea Fernández-Barros, Carmina Folch Dávila, Irene Fontdevila Sibat, Cecília GassullCristina González-Martín, Laura González-Sanvisens, Daniela Lerma, Núria Molins Macau, Jèssica Pérez-Moreno, Angela Pino, Laia Serra Sangüesa, Laia Solé Coromina, Lluis Solé Salas, Laia Viladot, María Fernanda Viñas

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Informe/libroLibroInvestigaciónrevisión exhaustiva

Resumen

El llibre, liderat des del Grup de Recerca en Música, Veu i Educació (GRUMED), amb la participació de més de vint-i-cinc investigadors de diferents universitats i centres de formació artística catalans, ofereix una panoràmica de l’educació musical a Catalunya a partir de recerques realitzades els darrers anys.
Es tracta d’una mirada local, però sustentada en recerques que parteixen d’un bon coneixement de l’àmbit europeu i internacional. La publicació s’estructura en quatre apartats. Els tres primers revisen l’educació musical a l’etapa infantil, a l’educació obligatòria, i a la música en centres especialitzats i en accions comunitàries. Cada un d’aquests apartats combina la perspectiva «macro» (principals tendències, aportacions, implicacions i debats per al futur) i la «micro» (exemples d’investigacions concretes). El quart i darrer apartat recull algunes mirades transversals que complementen aspectes determinants en l’educació musical actual. Aquesta contribució ajuda a situar i avançar en la recerca, alhora que fomenta reflexions i millores en els plantejaments didàctics i en la relació entre música i educació en diversos contextos. També consolida enfocaments i pràctiques docents basades tant en l’experiència acumulada com en les evidències emergents de la recerca. Així, es tracta d’un llibre de referència a Catalunya destinat tant a la comunitat de recerca (en educació musical, en concret, però també en educació en general i en altres àrees afins) com a professorat de música de qualsevol etapa i àmbit. A més a més, esdevé un suport per al disseny de futures polítiques educatives, des de l’educació obligatòria fins a l’àmbit universitari o sociocultural.
Idioma originalCatalán
EstadoPublicada - dic 2024

Serie de la publicación

NombreAnàlisis i estudis
N.º7

Citar esto