Proyectos por año
Perfil personal
Intereses en la investigación
La meva activitat com a investigadora en adquisició de llengües es va iniciar amb el màster en Lingüística Aplicada i Adquisició de Llengües en Contextos Multilingües a la Universitat de Barcelona (2014-2015). Va continuar amb una afiliació com a lectora a la Universitat de Califòrnia Los Angeles (UCLA), on vaig tenir la oportunitat de col·laborar amb Ji Young Kim (UCLA) investigant aspectes fonètics i prosòdics de parlants de llengües minoritàries. En concret, ens vam preguntar si els parlants (quasi)simultanis de castellà i anglès presentaven patrons de transferència de l’anglès en la producció de les consonants ròtiques, l’elevació del contorn entonatiu en oracions declaratives, i, juntament amb Isabel Benvenuti (UCLA), la producció consonants oclusives palatals. Els resultats d’aquestes investigacions es van publicar a les revistes Bilingualism; Language and Cognition, Languages, i Heritage Language Journal. Durant el meu doctorat, també a UCLA, vaig investigar l’ús de les consonants glotals en el castellà com a llengua d’herència amb una metodologia transversal que analitzava la producció de nens de 6 a 11 anys i els comparava amb adults, amb l’objectiu de determinar en quin punt els parlants d’herència són més vulnerables a la transferència interlingüística. El meu doctorat va ser finançat per la US National Science Foundation amb la beca Doctoral Dissertation Improvement Grant atorgada pel programa de Lingüística (Número de referència: 2116801). Els resultats de la meva investigació doctoral van ser publicats a International Journal of Bilingualism i Bilingualism: Language and Cognition. Vaig obtenir una plaça de modalitat de docència (càrrega lectiva 7 cursos l’any) com a professora assistent a McMaster University (Ontàrio, Canadà), on vaig donar continuïtat a les meves línies de recerca i vaig obrir una línia de recerca centrada a investigar el rol de l’input matern en la producció de les vibrants bategant en castellà ([pero] 'perro') per tal d’establir si la variabilitat observada en el parlants d’herència prové de la variació en el tipus d’input al qual estan exposats. Aquesta línia de recerca va ser finançada per dues beques precompetitives de McMaster University amb col·laboració amb el Canadian Social Sciences Humanities Research Council (SSHRC) que van servir per preparar a la proposta competitiva Insight Development Grant de SSRC (en revisió). Com a reconeixement per la meva investigació en bilingüisme vaig ser convidada a afiliar-me com a investigadora sènior al Centre for Advanced Research in Experimental and Applied Linguistics (ARiEAL) de McMaster University. A ARiEAL vaig col·laborar amb Daniel Pape en una investigació sobre la transferència de la reducció vocàlica de l’anglès al castellà i amb la seva línia de recerca sobre la percepció i producció de la prosòdia en població amb trets autístics (presentacions acceptades a Speech Prosody 2024 i LabPhon 19). Paral·lelament, en col·laboració amb Hironori Katsuda (University of Toronto) i Kie Zuraw (UCLA) estem endagant una línia de recerca centrada en la formalització de la interacció entre llengües en contextos de canvi de codi (canvi de llengua) intraoracional. Els resultats preliminars han estat presentats en conferències especialitzades en fonologia.
La meva activitat de recerca com a investigadora emergent ha estat continuada i això es demostra en el meu volum de publicacions (9 articles a revistes, 1 capítol de llibre, 3 actes a congressos), les ponències convidades (3), comunicacions a congressos internacionals (9), i presentació de pòsters (8).
Experiencia relacionada con los ODS de las Naciones Unidas
En 2015, los estados miembros de las Naciones Unidas acordaron 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) para erradicar la pobreza, proteger el planeta y garantizar la prosperidad para todos. El trabajo de esta persona contribuye al logro de los siguientes ODS:
Educación/cualificación académica
Doctor/a, Hispanic Linguistics: The Development of Cross-linguistic Transfer: The Case of Word-External Repairs of Empty Onsets in Spanish Heritage Speakers, University of California, Los Angeles (UCLA)
15 oct 2018 → 10 jun 2022
Fecha de beca: 10 jun 2022
Máster, Lingüística Aplicada i Adquisició de Llengües en Contextos Multilingües, Universitat de Barcelona (UB)
5 sept 2014 → 30 jun 2015
Fecha de beca: 30 jun 2015
Licenciado/a con grado, Traducció i Interpretació: alemany i rus
15 sept 2008 → 30 jun 2012
Fecha de beca: 30 jun 2012
Puestos externos a la institución
Investigadra seniro, The Centre for Advanced Research in Experimental and Applied Linguistics, Faculty of Humanities, McMaster University
6 jun 2023 → 6 jun 2025
Professora assistent, McMaster University
1 ene 2022 → 31 mar 2024
Lectora, University of California, Los Angeles (UCLA)
1 oct 2015 → 30 jun 2018
Huella digital
- 1 Perfiles similares
Colaboraciones y áreas de investigación principales de los últimos cinco años
Proyectos
- 1 Activo
-
El rol de la qualitat d'input en l'adquisició fonètica i morfosintàctica del català en infants bilingües català-castellà
Repiso Puigdelliura, G. (Principal Investigator), Llompart García, M. (Investigador/a), Perpiñan Hinarejos, S. (Investigador/a) & Soto Corominas, A. (Investigador/a)
17/09/24 → 16/09/25
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación
-
Preferential Use of Full Glottal Stops in Vowel-Initial Glottalization in Child Speech: Evidence from Novel Words
Repiso Puigdelliura, G., 3 oct 2024, En: Journal of Child Language. p. 1-12 12 p.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto -
Deceleration in the acquisition of the Spanish trill by school-aged Spanish heritage speakers.
Repiso Puigdelliura, G., 2023, Proceedings of the 47th annual Boston University Conference on Language Development. p. 645-657 14 p.Producción científica: Capítulo de libro › Capítulo › Investigación › revisión exhaustiva
-
Examining the effects of stress on vowel production in heritage vs. monolingual Spanish school-aged child speakers
Repiso Puigdelliura, G. & Pape, D., 2023, 5 p. Guarant International.Producción científica: Otras contribuciones
2 Descargas (Pure) -
Glottalizing at word junctures: Exploring bidirectional transfer in child and adult Spanish heritage speakers
Repiso-Puigdelliura, G., 6 mar 2023, En: Bilingualism: Language and Cognition. 27, 3, p. 350-362 13 p.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto1 Cita (Scopus)1 Descargas (Pure) -
Motivations to learn Catalan outside the Catalan-speaking community: factors and affecting variables
Manuel-Oronich, R., Repiso-Puigdelliura, G. & Tudela-Isanta, A., 2023, En: International Journal of Multilingualism. 20, 3, p. 950-965 16 p.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Tesis
-
The Development of Cross-linguistic Transfer: The Case of Word-External Repairs of Empty Onsets in Spanish Heritage Speakers
Repiso Puigdelliura, G. (Autor/a), Kim, J. Y. (Director/a) & Mateu, V. (Director/a), 9 dic 2021Tesis doctoral