Proyectos por año
Perfil de la organización
Perfil de la organización
GReLA is an interdisciplinary research group centred on the study of the acquisition and use of English in contemporary multilingual contexts from a comprehensive and a multifaceted perspective. It incorporates researchers working from complementary theoretical and methodological approaches, i.e. corpus linguistics; discourse analysis; qualitative and ethnographic research; experimental and quantitative designs and classroom-based research.
GReLA’s main research lines are (a) the study and formalization of meaning through the analysis of real linguistic phenomena as collected in written corpora; (b) the acquisition of English as a foreign language in formal instruction and CLIL/EMI contexts by children, adolescents and adults; and (c) sociolinguistic, cultural, political, discursive and ideological aspects of the learning and use of English in diverse multilingual and transnational settings.
Dirección a cargo:
Eva Codó Olsina
Líneas de investigación
- Línias de investigación:
- sociolingüística de la llengua anglesa
- adquisició i aprenentatge-ensenyament de la llengua anglesa
- creació i anotació de corpus multilingües
Huella digital
Colaboraciones y áreas de investigación principales de los últimos cinco años
Perfiles
-
Montserrat Capdevila Batet
- Departamento de Filología Inglesa y Germanística
- Grup de Recerca en Lingüística Anglesa: Ús i Adquisició en Contextos Multilingües (GReLA)
Persona: Adscripción a investigación, Profesorado titular de universidad
-
Eva Codó Olsina
- Departamento de Filología Inglesa y Germanística
- Grup de Recerca en Lingüística Anglesa: Ús i Adquisició en Contextos Multilingües (GReLA)
Persona: Agregado/a contratado doctor/a, Adscripción a investigación
-
Hortensia Curell Gotor
- Departamento de Filología Inglesa y Germanística
- Grup de Recerca en Lingüística Anglesa: Ús i Adquisició en Contextos Multilingües (GReLA)
Persona: Adscripción a investigación, Profesorado titular de universidad
Proyectos
- 1 Activo
-
La llengua anglesa en el període de transició educativa (1970-1990) a Catalunya: Evolució dels discursos, ideologies i pràctiques sobre l’ensenyament/aprenentatge de llengües estrangeres
Codó Olsina, E. (Investigador/a), Sokolovska, Z. (Investigador/a), Sunyol Garcia Moreno, A. (Investigador/a), Patiño Santos, Y. A. (Investigador/a) & Garrido Sarda, M. R. (Principal Investigator)
15/12/23 → 14/06/25
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación
-
Activistas de la inmersión. Cómo las intermediarias moldean las experiencias de aprendizaje adolescente en el extranjero
Codó, E. & Sunyol Garcia Moreno, A., 1 dic 2024, Escuela, inmigración y multilingüismo. Perales-Fernández-de-Gamboa, A., Hansen, M. & Álvarez-Gila, Ó. (eds.). Madrid, p. 167-184 17 p. (Colección Síntesis - Educación).Producción científica: Capítulo de libro › Capítulo › Investigación › revisión exhaustiva
-
Barcelona street vendors' voice and the crossing of narrative (b)orders
Menna, L. & Codó, E., 1 ene 2024, Language and Social Justice: Global Perspectives. Riley, K. C., Perley, B. C. & García-Sánchez, I. M. (eds.). New York (EEUU), p. 264-285 21 p. (Contemporary Studies in Linguistics).Producción científica: Capítulo de libro › Capítulo › Investigación › revisión exhaustiva
-
"L'aprenentatge vital de l'anglès": els discursos de les famílies catalanes sobre la mobilitat educativa adolescent a l'estranger
Codó, E. & Sunyol Garcia Moreno, A., 30 jul 2024, En: Treballs de sociolingüística catalana. 34, p. 13-29 17 p.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto