Proyectos por año
Perfil de la organización
Perfil de la organización
Global and Comparative Studies in Education (GLANCE) focuses on the study of the relationship between global governance institutions and education policies and practices. The group specializes in the comparative analysis of global education policy: how education policy ideas are produced, disseminated internationally, and enacted in concrete institutional settings, and with what effects on education quality and equity.
The main goals of GLANCE are to: a) consolidate comparative and global studies in education as an interdisciplinary field of studies in Catalonia; b) contribute to develop this field of studies both theoretically and methodologically through sound and rigorous empirical research; c) inform policy decisions at multiple levels aimed at strengthening the equity and quality of educational systems; d) attract talent and strengthen the international competitiveness of the research on education policy and comparative education being conducted in the Catalan context.
Dirección a cargo:
Antoni Verger Planells
Líneas de investigación
- Línias de investigación:
- Educational policy
- Comparative education
- Education inequalities
- School governance reforms
- Education privatisation and public-private partnerships
Huella digital
Colaboraciones y áreas de investigación principales de los últimos cinco años
Perfiles
-
Mauro Carlos Moschetti Plaul
- Departamento de Teorías de la Educación y Pedagogía Social - Académico
- Global and Comparative Studies in Education (GLANCE)
Persona: Agregado/a contratado doctor/a, Adscripción a investigación
-
ACCOUNTED: Towards Shared Accountability: Rethinking the Locus and Scale of Assessment and Improvement in Education
Quilabert Agudo, E. (Investigador/a), Pages Martin, M. (Investigador/a), Moschetti Plaul, M. C. (Investigador/a), Levatino, A. (Colaborador/a) & Verger Planells, A. (Principal Investigator)
Comisión Europea (CE), ERC Proof of Concept Grant
1/06/24 → 30/11/25
Proyecto: Proyecto Internacional de Investigación
-
EFECTOS DE LA GENTRIFICACION SOBRE LA DESIGUALDAD EDUCATIVA
Bonal Sarro, F. X. (Principal Investigator), Zancajo Silla, A. (Investigador/a Principal 2), Bueno Martinez, C. (Colaborador/a), Comas Sabat, M. (Colaborador/a), Mentini , L. (Colaborador/a), Pages Martin, M. (Colaborador/a), Ferrer Esteban, G. J. (Investigador/a), Levatino , A. (Investigador/a) & Termes Lopez, A. (Investigador/a)
1/09/23 → 31/08/26
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación
-
Acompanya’m: Programa d’Orientació per a l’Èxit Educatiu
Tarabini Castellani Clemente, A. A. (Principal Investigator), Termes Lopez, A. (Colaborador/a), Arboix Caldentey, P. (Colaborador/a), Lazaro Lasheras, L. (Colaborador/a), Farre Vidal, M. (Colaborador/a), Jover Pujol, A. (Colaborador/a), Manzano Moliner, M. (Colaborador/a), Soler Masó, P. (Colaborador/a), Zancajo Silla, A. (Colaborador/a), González Ceballos, I. (Colaborador/a), Iglesias, E. (Colaborador/a), Jornet Gil, A. (Colaborador/a), Montserrat Boada, C. (Colaborador/a) & Planas-Lladó, A. (Colaborador/a)
11/07/23 → 30/03/27
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación
Producción científica
-
Research handbook on education privatization and marketization
Zancajo Silla, A. (Editor/a), Fontdevila, C., Verger Planells, A. & Jabbar, H., 18 feb 2025, 520 p. (Sociology, Social Policy and Education 2025)Producción científica: Informe/libro › Libro › Investigación › revisión exhaustiva
-
Catholic Schools in the Marketplace: Changing and Enduring Religious Identities
Zancajo, A., Verger Planells, A. & Fontdevila, C., 7 ago 2024, En: Peabody Journal of Education. 99, 4, p. 464-481Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto3 Descargas (Pure) -
L’abandonament al batxillerat i als cicles formatius de grau mitjà
Zancajo Silla, A. & Bueno Martinez, C., 4 nov 2024, 140 p. (Informes Breus 76)Producción científica: Informe/libro › Libro › Investigación
Tesis doctorales
-
Holding Schools Accountable: Developing & Enacting Test-based Accountability in the Autonomous Dutch Education System
Browes, N. C. (Autor/a), Hulya, A. (Director/a) & Verger Planells, A. (Director/a), 29 sept 2021Tesis doctoral