Proyectos por año
Perfil de la organización
Perfil de la organización
ELBEC is a highly interdisciplinary language education research group that originated from the certainty that even the best research efforts and findings are of little value if they do not reach schools. ELBEC works to bring evidence-based practices to the Language classroom. We depart from the premise that language teachers and practitioners should be scientificallyeducated professionals who must use their best judgement and theoretical background, in combination with state-of-the-art, scientifically-grounded practices. ELBEC's mission is thus to produce transferrable, high-quality evidence on spoken and written language learning and teaching, so that practitioners and policymakers may derive effective classroom practices. We are concerned with all aspects of language education, particularly written, academic uses of language. We are dedicated to understanding teachers’ and practitioners' practices, attitudes, and beliefs about language and language teaching in a variety of contexts.
Dirección a cargo:
Nayme Daniela Salas
Líneas de investigación
- Línias de investigación:
- Desenvolupament i aprenentatge de la llengua escrita
- Pràctiques basades en evidència científica per a l¿ensenyament de l¿escriptura
- Desenvolupaments tardans del llenguatge
- Formació inicial i desenvolupament professional del professorat de llengües
- Aprenentatge i didàctica de llengües estrangeres
Huella digital
Colaboraciones y áreas de investigación principales de los últimos cinco años
Perfiles
-
Melina Aparici Aznar
- Departamento de Psicología Básica, Evolutiva y de la Educación
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
Persona: Agregado/a contratado doctor/a, Adscripción a investigación
-
Marilisa Birello
- Departamento de Didáctica de la Lengua, de la Literatura y de las Ciencias Sociales
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
Persona: Agregado/a contratado doctor/a, Adscripción a investigación
-
Anna Cros Alavedra
- Departamento de Didáctica de la Lengua, de la Literatura y de las Ciencias Sociales
- Educació Lingüística Basada en Evidència Científica (ELBEC)
- Instituto de Ciencias de la Educación
Persona: Adscripción a investigación, Profesorado titular de universidad
Proyectos
- 1 Activo
-
Formació Inicial amb Pràctiques Basades en Evidència Científica (FIPBEC)
Birello , M. (Principal Investigator), Andria , M. (Investigador/a), Camps Casal, N. (Investigador/a), Casas Deseuras, M. (Investigador/a), Comajoan Colomé, T. (Investigador/a), Comajoan Colomé, L. (Investigador/a), Dengra Oliva, À. (Investigador/a), Fernández Prat, A. (Investigador/a), Ferris, D. (Investigador/a), García Zaragoza, A. (Investigador/a), González Martínez, D. (Investigador/a), Ares Llop Naya, A. (Investigador/a), Lyster, R. (Investigador/a), McKeown, D. (Investigador/a), Montenegro Campos, T. (Investigador/a), Plou Plana, M. J. (Investigador/a), Puntí Jubany, M. T. (Investigador/a), Rodríguez Morales, V. (Investigador/a), Salas , N. D. (Investigador/a) & Sardà Melis, M. (Investigador/a)
13/11/23 → 30/06/25
Proyecto: Proyectos y Ayudas de Investigación
-
Adaptación transcultural del Multilingual Assessment Instrument for Narratives (MAIN) al español de Chile
Iturra Osorio, D., Camus Torres, A., Allende Valenzuela, T. & Aparici Aznar, M., 8 ene 2025, En: Revista de Investigacion en Logopedia. 15, 1, p. 10-0 14 p., e95051.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto -
Narrative skills of Catalan-Spanish bilingual children : macrostructural and microstructural development and assessment
Camus Torres, A. & Aparici Aznar, M., 4 mar 2025, En: Applied Psycholinguistics. 46, 33 p., e7.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto -
The relationship between executive functions and the perspective-taking skill of Theory of Mind: Insights from deaf and hard of hearing children with cochlear implants
Figueroa, M., Darbra, S. & Morgan, G., 6 jun 2025, En: Neuropsychologia. 212, 10 p., 109141.Producción científica: Contribución a una revista › Artículo › Investigación › revisión exhaustiva
Acceso abierto2 Descargas (Pure)
Tesis doctorales
-
El engagement de los alumnos con el feedback correctivo escrito de profesor y entre pares: una revisión sistemática
Wuang , X. (Autor/a), Birello , M. (Director/a), 6 sept 2022Tesis doctoral: Tesina (TFM)
-
El diàleg i les estratègies d’interacció verbal a l’aula
García Simón, A. (Autor/a), Birello , M. (Director/a), 20 may 2013Tesis doctoral: Proyecto final de carrera (TFG)
-
Tractament de l’ortografia a les tasques de llengua escrita. Anàlisi de l’actuació docent
Domínguez, J. (Autor/a), Birello , M. (Director/a), jun 2013Tesis doctoral: Proyecto final de carrera (TFG)