Transversalitat i coeducació a l'àrea de Física i Química en l'ESO : la classificació dels elements químics

I. Mira Tornadijo, Beatriz Cantero Riveros, C. Mira Tornadijo

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

Abstract

Amb esta comunicació es posa de manifest que a l'any 2009 encara cal eixir al pas de les visions deformades de la ciència que ofereixen gran part dels materials curriculars. Planteja una proposta didàctica per a - contribuir a llevar les visions deformades que, de la ciència té el nostre alumnat: descontextualitzada, individualista i elitista, empiro-inductivista i ateòrica, rígida, algorítmica i infalible, aproblemàtica i ahistòrica, exclusivament analítica, visió acumulativa i de creixement lineal (GIL PÉREZ, Daniel; et al 2001). - tenir una imatge menys distorsionada de la realitat relacionant la ciència amb la societat, la tecnologia i el medi ambient des de la perspectiva de gènere. - donar una imatge més ajustada de la ciència que la que presenten la majoria de llibres de text.
Original languageCatalan
Pages (from-to)3321-3325
Number of pages5
JournalEnseñanza de las Ciencias
Issue numberExtra
Publication statusPublished - 2009

Cite this