Abstract
En l’esforç d’aproximació entre les comunitats responsables de la producció de la recerca (acadèmics i investigadors) i els professionals dels centres educatius (professorat i equips directius), neixen les pràctiques educatives basades en les evidencies (PBE). El present estudi indaga en les PBE com a font d’aprenentatge professional per a la millora de la pràctica educativa dels professionals del centres educatius. A partir d’una enquesta amb una mostra de 460 professors de Madrid i Catalunya es profunditza sobre les fonts d’informació i inspiració que utilitzen els docents per al seu desenvolupament i aprenentatge professional tenint en compte el context del centre educatiu i la percepció cap a la investigació. Els principals resultats mostren que l’ús de l’evidència científica està per darrera de l’experiència individual i de l’intercanvi de coneixement professional. Una situació reforçada per la confiança entre docents i la voluntat de compartir i generar noves idees al centre educatiu.
Original language | Catalan |
---|---|
Title of host publication | Llibre d’actes de la I Conferència Internacional de Recerca en Educació. Educació 2019: reptes, tendències i compromisos |
Editors | Núria Castells |
Pages | 760-768 |
Publication status | Published - 2019 |