TY - ADVS
T1 - Lectura de espectrogramas
T2 - Formación en descripción acústica de los sonidos del español (FADES)
AU - Aguilar , Lourdes
AU - Machuca, María J.
PY - 2024
Y1 - 2024
N2 - Aquest vídeo ens proposa el repte d'interpretar els espectrogrames per identificar els diferents sons de l'espanyol. Comencem recordant les propietats acústiques dels sons, representades en el temps, la freqüència i l'amplitud, i com aquestes es reflecteixen en l'oscil·lograma i l'espectrograma. A l'aliniar ambdues representacions, podem segmentar el continu de la parla i distingir entre períodes sords i sonors, i característiques específiques dels sons. A través d'exemples i pas a pas, aprendrem a identificar primer els sons vocàlics i després les consonants en els espectrogrames, utilitzant criteris com l'amplitud de la forma d'ona, l'estructura formàntica o la intensitat de les concentracions d'energia en determinades zones de freqüència.
AB - Aquest vídeo ens proposa el repte d'interpretar els espectrogrames per identificar els diferents sons de l'espanyol. Comencem recordant les propietats acústiques dels sons, representades en el temps, la freqüència i l'amplitud, i com aquestes es reflecteixen en l'oscil·lograma i l'espectrograma. A l'aliniar ambdues representacions, podem segmentar el continu de la parla i distingir entre períodes sords i sonors, i característiques específiques dels sons. A través d'exemples i pas a pas, aprendrem a identificar primer els sons vocàlics i després les consonants en els espectrogrames, utilitzant criteris com l'amplitud de la forma d'ona, l'estructura formàntica o la intensitat de les concentracions d'energia en determinades zones de freqüència.
UR - https://ddd.uab.cat/record/291777
M3 - Productos visuales o digitales
ER -