Abstract
El consum excessiu de sòl, la pèrdua de biodiversitat, la descohesió social i la pèrdua d’identitat, la privatització del paisatge o els costos temporals de la mobilitat són alguns dels impactes de la dispersió urbana. Aquest article se centra en l’anàlisi de la mobilitat quotidiana en un municipi de la Regió Metropolitana de Barcelona, Matadepera. S’analit-zen els costos temporals de la mobilitat —en cotxe i a peu— utilitzant dues metodologies diferents de l’anàlisi de xarxes: 1) matriu de costos OD des de cada portal als serveis bàsics, i 2) càlcul d’àrees de servei a partir de punts d’interès. L’objectiu és fer una representació i cartografiar l’accessibilitat de la població per explicar el nivell de dependència del transport motoritzat privat. Els resultats demostren com la dispersió urbana, i molt especialment en zones de relleu pronunciat, afecta directament la modalitat de transport i dificulta l’ús d’alternatives de mobilitat més sostenibles.
Translated title of the contribution | La dispersió urbana i els costos temporals de la mobilitat: el cas de Matadepera, Regió Metropolitana de Barcelona |
---|---|
Original language | Spanish |
Article number | 67(1) |
Pages (from-to) | 153-177 |
Number of pages | 26 |
Journal | Documents d' Analisi Geografica |
Volume | 67 |
Issue number | 1 |
DOIs | |
Publication status | Published - Oct 2020 |