Inclusió, diversitat i comunicació entre cultures. Manual per a docents amb activitats per treballar a classe amb alumnat de secundària

Marta Arumí Ribas, Mireia Vargas-Urpi, Rachele Antonini, Sarah Crafter, Evangelia Prokopiou, Marta Estévez Grossi, Sofia Garcia-Beyaert, Anna Gil-Bardají, Mariana Orozco-Jutorán, Gema Rubio Carbonero, Karolina Dobrzynska, Carmen Bestué, trad. Raigal Aran Judith, Ira Torresi

Research output: Book/ReportBookTeaching

Abstract

Tant els infants com els adolescents tenen un paper molt important en els processos migratoris perquè acostumen a fer d'enllaç entre família, comunitat local i centre educatiu. L'escolarització i la immersió lingüística a la societat d'acollida poden ajudar els menors a aprendre la llengua o llengües oficials del nou país més ràpid que els seus pares o que altres adults. Quan actuen com a intermediaris lingüístics a l'escola, aporten diversitat lingüística als centres educatius i posen en pràctica les competències multilingües i multiculturals que formen part del seu dia a dia. Aquest manual té dos objectius: a) celebrar el multilingüisme i sensibilitzar sobre les tasques de traducció i interpretació que duen a terme els joves a l'àmbit educatiu -activitat que també es coneix com a «intermediació lingüística per part de menors»- i b) posar a l'abast un recurs amb informació contextual i activitats destinades a oferir al professorat eines per comprendre millor què implica la intermediació lingüística per part de menors, perquè després puguin transmetre aquesta informació a l'alumnat.
Original languageCatalan
Place of PublicationBellaterra (ES)
PublisherEYLBID
Number of pages130
ISBN (Electronic)978-84-09-42061-2
Publication statusPublished - 2022

Cite this