El rol del feedback en el desenvolupament de competències cognitives i metacognitives. Experiència amb estudiants de primer any de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB.

Translated title of the contribution: El rol del feedback en el desenvolupament de competències cognitives i metacognitives. Experiència amb estudiants de primer any de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB.

Research output: Contribution to journalArticleTeaching

Abstract

This paper presents an experience of apply strategies of peer-feedback for the improvement of cognitive and metacognitive skills of first-year students of the Faculty of Education of the UAB. In order to evaluate and validate the experience, 461 students answered a questionnaire. Results show how peer feedback contributes: to the learning process, to a better understanding of the academic task, and to the ability to evaluate one’s own task and peer tasks.
Translated title of the contributionEl rol del feedback en el desenvolupament de competències cognitives i metacognitives. Experiència amb estudiants de primer any de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB.
Original languageCatalan
Pages (from-to)1-12
Number of pages12
JournalRevista CIDUI (ISSN: 2385-6203)
Issue number4
Publication statusPublished - 1 Jan 2018

Fingerprint

Dive into the research topics of 'El rol del feedback en el desenvolupament de competències cognitives i metacognitives. Experiència amb estudiants de primer any de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB.'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this