TY - JOUR
T1 - El rol de les plataformes d'allotjament turístic en entorns rurals :
T2 - el cas del Priorat
AU - Dot Jutglà, Esteve
AU - Romagosa Casals, Francesc
AU - Noguera Noguera, Maria
N1 - Publisher Copyright:
© 2022, Universitat Autonoma de Barcelona. All rights reserved.
PY - 2022/11/29
Y1 - 2022/11/29
N2 - La investigació estudia l'evolució de l'allotjament turístic a la comarca del Priorat durant les dues primeres dècades del segle XXI, propiciada, entre altres motius, per la irrupció de les plataformes digitals, com és el cas d'Airbnb i Booking. La hipòtesi de treball és que l'auge del lloguer turístic suposa un increment notable pel que fa a l'oferta d'allotjament turístic en entorns rurals durant els darrers anys, i això comporta que els habitatges d'ús turístic (HUT) hagin rivalitzat amb altres establiments d'allotjament turístic tradicional, com poden ser els hotels i els càmpings, però especialment amb els establiments de turisme rural. La metodologia del treball combina l'anàlisi quantitativa de l'oferta amb la realització d'entrevistes a gestors o propietaris d'allotjaments turístics. Els resultats mostren l'augment significatiu de l'oferta d'allotjament turístic coincidint amb la irrupció dels HUT d'ençà el 2015. Aquest creixement ha anat acompanyat per la comercialització duta a terme per les plataformes digitals d'allotjament.
AB - La investigació estudia l'evolució de l'allotjament turístic a la comarca del Priorat durant les dues primeres dècades del segle XXI, propiciada, entre altres motius, per la irrupció de les plataformes digitals, com és el cas d'Airbnb i Booking. La hipòtesi de treball és que l'auge del lloguer turístic suposa un increment notable pel que fa a l'oferta d'allotjament turístic en entorns rurals durant els darrers anys, i això comporta que els habitatges d'ús turístic (HUT) hagin rivalitzat amb altres establiments d'allotjament turístic tradicional, com poden ser els hotels i els càmpings, però especialment amb els establiments de turisme rural. La metodologia del treball combina l'anàlisi quantitativa de l'oferta amb la realització d'entrevistes a gestors o propietaris d'allotjaments turístics. Els resultats mostren l'augment significatiu de l'oferta d'allotjament turístic coincidint amb la irrupció dels HUT d'ençà el 2015. Aquest creixement ha anat acompanyat per la comercialització duta a terme per les plataformes digitals d'allotjament.
KW - Allotjament turístic
KW - Tourist accommodation
KW - el Priorat
KW - Digital accommodation platforms
KW - Plataformas digitales de alojamiento
KW - Turismo rural
KW - El priorat
KW - Alojamiento turístico
KW - Plataformes digitals d'allotjament
KW - Turisme rural
KW - Rural tourism
KW - el Priorat
KW - tourist accommodation
KW - rural tourism
KW - digital accommodation platforms
UR - https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=8785446
UR - http://www.scopus.com/inward/record.url?scp=85148242921&partnerID=8YFLogxK
UR - https://www.mendeley.com/catalogue/48ef6a95-66d3-3d72-b0c9-8ee30d774f1c/
U2 - 10.5565/rev/dag.729
DO - 10.5565/rev/dag.729
M3 - Article
SN - 0212-1573
VL - 69
SP - 31
EP - 53
JO - Documents d' Analisi Geografica
JF - Documents d' Analisi Geografica
IS - 1
ER -