TY - JOUR
T1 - De la didàctica de les llengües a la didàctica del plurilingüisme
AU - Moore de Luca, Emilee Sarah
AU - Llompart Esbert, Julia
N1 - Aquest treball s’emmarca en el projecte europeu ‘Linguistically sensitive teaching in all classrooms’ (Ensenyament lingüísticament sensible a totes les aules, LISTiac), del programa Erasmus + Programme Key Action 3 - Support for policy reform - policy experimentations, convocatòria EACEA 28/2017. Codi: 606695-EPP-1-2018-2-FI-EPPKA3-PI-POLICY.
PY - 2019/7/21
Y1 - 2019/7/21
N2 - L’article parteix de la recerca realitzada al llarg de les últimes dècades en l’àmbit de la didàctica de la llengua. Es planteja, en primer lloc, la competència plurilingüe com la base i l’objectiu dels ensenyaments i aprenentatges lingüístics. A continuació, es repassen algunes de les grans apostes didàctiques basades en la pluralitat de llengües i cultures que han sorgit en els últims 30 anys a Europa. Partint d’aquestes propostes, es concreta com la didàctica del plurilingüisme pot organitzar-se a diferents nivells d’actuació: macro, meso i micro. Finalment, s’ofereix un exemple d’aquesta proposta didàctica i es plantegen alguns dels reptes de futur.
AB - L’article parteix de la recerca realitzada al llarg de les últimes dècades en l’àmbit de la didàctica de la llengua. Es planteja, en primer lloc, la competència plurilingüe com la base i l’objectiu dels ensenyaments i aprenentatges lingüístics. A continuació, es repassen algunes de les grans apostes didàctiques basades en la pluralitat de llengües i cultures que han sorgit en els últims 30 anys a Europa. Partint d’aquestes propostes, es concreta com la didàctica del plurilingüisme pot organitzar-se a diferents nivells d’actuació: macro, meso i micro. Finalment, s’ofereix un exemple d’aquesta proposta didàctica i es plantegen alguns dels reptes de futur.
U2 - 10.5565/rev/clil.27
DO - 10.5565/rev/clil.27
M3 - Article
SN - 2604-5613
VL - 2
SP - 57
EP - 65
JO - CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
JF - CLIL Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
IS - 2
ER -