Projects per year
Personal profile
Research interests
Professora titular de Comunicació Audiovisual i Publicitat a la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB des de 2003 on ha impartit docència de grau, màster i doctorat en els graus de Periodisme, Comunicació Audiovisual i Publicitat.
Ha dirigit onze tesis doctorals i ha participat en sis projectes estatals i europeus en els àmbits de la comunicació i de les ciències socials i, especialment, en la recerca de gènere i en dos projectes competitius en l’àmbit de la salut dels animals aquàtics. Ha estat membre del SGR, GRISS, Grup de Recerca en Imatge i So de Síntesi, però actualment es dedica a la divulgació de la ciència com a membre del SGR, SAA, Salut d’Animals Aquàtics.
Ha participat com a avaluadora de projectes a l’ANEP i ha estat avaluadora externa dels estudis de la Universitat de Cardiff. Ha estat professora invitada a la Universitat Nacional «Acadèmia Mohila de Kíev» i a la Universitat d’Anvers. La seva recerca se centra en els mitjans de comunicació, i es focalitza en aspectes com ara la informació, el gènere, la joventut i els discursos del cinema i el còmic i més recentment en la divulgació científica. Ha publicat articles i capítols en obres col·lectives, a més de tenir una monografia d’investigació pròpia al voltant de les seves línies de recerca. A més, és revisora de revistes especialitzades en les seves àrees de coneixement.
Sempre ha estat molt implicada amb les tasques de gestió: membre electa de la Junta de PDI (2005-2009), vicedirectora del Departament de Comunicació Audiovisual (2006-2009), coordinadora del Programa de Doctorat del Departament (2008-2009) i vicedegana de la Facultat de Ciències de la Comunicació (2010-2015), vicerectora de Comunicació i de Promoció (2016-2020) i en l’actualitat i des de el 2020 és vicerectora de Comunicació i de Cultura. A més, ha estat coordinadora de les proves d’Imatge per a les PAU (2006-2009) i de les proves de Cultura Audiovisual per a les PAU (2010-2016) i membre electa del Claustre General de la UAB.
Education/Academic qualification
Ph. D., Narrativa Audiovisual, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 12 Nov 2001
Degree, Comunicació Audiovisual, University of Seville (US)
Award Date: 1 Jan 1995
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
DIVERSITY, CONNECTIVITY AND RECRUITMENT IN THE DEEP-SEA: PAST AND CURRENT PATTERNS, DRIVERS AND FUTURE IMPLICATIONS IN THE BALEARIC BASIN (NORTHWESTERN MEDITERRANEAN)
Dallares Villar, S. M. (Principal Investigator), Soler Membrives, A. (Principal Investigator 2), CASADO DE OTAOLA, S. (Collaborator), Cau, A. (Collaborator), Higueruelo Fernandez, A. (Collaborator), Muns i Pujadas, L. (Collaborator), PAPIOL NIEVES, V. (Collaborator), PINTADO PATIÑO, J. C. (Collaborator), CARTES RODRIGUEZ, J. E. (Investigator), Carrasson Lopez de Letona, M. (Investigator), Carreras Colom, E. (Investigator), Constenla Matalobos, M. (Investigator) & Luzon Fernandez, V. (Investigator)
1/09/24 → 31/12/28
Project: Research Projects and Other Grants
-
Microplásticos en ecosistemas marinos del mediterraneo noroccidental: presencia, origen e impacto potencial sobre el estado de salud de organismos y ecosistemas
Carrasson Lopez de Letona, M. (Principal Investigator), Constenla Matalobos, M. (Investigator), Luzon Fernandez, V. (Investigator), Padros Bover, F. (Investigator), Soler Membrives, A. (Investigator) & Montserrat Solé Rovira (Collaborator)
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (MINECO)
1/01/19 → 30/09/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
La presència de l'esport femení en la televisió pública catalana:TV3 i c33 com a cas d'estudi l'any 2008
Cerezuela Martínez, B. (Others), Ramajo Hernandez, N. (Principal Investigator), Ferrer Rodriguez, I. E. (Investigator), Sagarzazu Olaizola, I. (Investigator), Kennett , C. R. (Investigator) & Luzon Fernandez, V. (Investigator)
Institut Català de les Dones (ICD)
30/06/08 → 30/06/09
Project: Research Projects and Other Grants
-
Modelo social, cultural y estético de Televisión Española en Catalunya (1959-2009)
Luzon Fernandez, V. (Principal Investigator), Binimelis Adell, M. (Investigator), Catala Domenech, J. M. (Investigator), Cerdan Los Arcos, J. F. (Investigator), Fernandez-rodriguez Labayen, M. (Investigator), Gómez González, Á. C. (Investigator) & Ozonas, C. P. (Investigator)
Ministerio de Educación y Ciencia (MEC)
1/10/07 → 30/09/10
Project: Research Projects and Other Grants
-
La imatge dels/as adolescents en el prime time televisiu. Transmissió, consum i recepció
Luzon Fernandez, V. (Principal Investigator), Ferrer Rodriguez, I. E. (Scholar), Capdevila Gómez, A. M. (Researcher on contract), Figueras Maz, M. (Researcher on contract), Gómez Puertas, L. (Researcher on contract), Jiménez Morales, M. (Researcher on contract) & Ramajo Hernandez, N. (Investigator)
21/12/06 → 20/12/08
Project: Research Projects and Other Grants
-
Transtextuality and cultural adaptation in television series
Puig Gonzalez, J. & Luzon Fernandez, V., 1 Jul 2018, In: Testo A Fronte. 59, p. 29-44 15 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Bad Boys ride on Harley. Análisis de los principales personajes masculinos de la serie Sons of Anarchy
Fernández, V. L. & Cobo-Duran, V.H.-S. &. S. (Editor), 1 Jan 2017, Sons of Anarchy Redwood Original. Estudio ideológico, narrativo y mitológico de la serie de televisión. 1 ed. Barcelona (ES), Vol. 1. p. 188-212 24 p. (Kaplan, 51).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research
-
Figuras profesionales emergentes de radio y televisión en la era de la hipermedialidad
Gómez, A. C., Luzón, V. & Cervantes, R. M., 1 Jan 2017, In: Mediterránea de Comunicación/Mediterranean Journal of Communication. 8, 1, p. 45-57Research output: Contribution to journal › Article › Research
-
Cinemagoing en Barcelona: una proyección al futuro mediante la experiencia de consumo de los espectadores jóvenes
Luzón, V. & Garcia, E., 1 Jan 2016, In: Global Media Journal Mexico. 25, p. 63-95Research output: Contribution to journal › Article › Research
-
La gran familia. Deconstruyendo los modelos de convivencia, Modern Family
Luzón, V. & Visa, M. (Editor), 1 Jan 2015, Padres y madres en serie. Representaciones de la parentalidad en la ficción televisiva. 1 ed. Barcelona (ES), p. 41-51 10 p. (Manuales).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research
Thesis
-
La construcción de la imagen de la mujer china y japonesa a través de los canales de televisión internacionales estatales de China, CCTV, y Japón, NHK
Sílvia Altafaja Vela (Author), Luzón Fernández, V. (Director), 13 Sept 2017Student thesis: Doctoral thesis
-
La mitificación de las tecnologías de la Comunicación en Educación: actitudes, discursos y prácticas de los docentes universitarios colombianos
María Elena Giraldo Ramírez (Author), Luzón Fernández, V. (Director), 24 Nov 2015Student thesis: Doctoral thesis
-
El campo ausente de la representación de las mujeres en el cine mexicano. Presencias en la vida y obra de Matilde Landeta.
Diana Elisa González (Author), Luzon Fernandez, V. (Director), 14 Nov 2014Student thesis: Doctoral thesis
-
Análisis de la espectacularización de la información en los informativos televisivos de actualidad diaria y su incidencia en el espectador
Ferrer Rodríguez, I. E. (Author), Luzon Fernandez, V. (Director), 17 Jan 2012Student thesis: Doctoral thesis
-
La Comunicación Institucional en la Web: Estudio de caso de los Websites de los museos integrantes del Instituto Brasileiro de Museus (IBRAM).
Melina de Souza Mota (Author), Cogo, D. (Director) & Luzon Fernandez, V. (Director), 10 Jul 2013Student thesis: Doctoral thesis