Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Ciències Econòmiques, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 10 Feb 1982
Degree, Ciències Econòmiques, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 28 Sept 1977
External positions
Professor Adjunt Interí (Temps Complet), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Oct 1981 → 20 Jan 1985
Professor Adjunt Contractat, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Nov 1980 → 30 Sept 1991
Becari FPI, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1979 → 31 Oct 1980
Coordinador i professor de l'Escola, Escola Superior de CCSS del CIC de Terrassa
1 Jan 1977 → 1 Jan 1979
Professor, Escola Catòlica d'Ensenyament Social
1 Jan 1975 → 1 Jan 1977
Prof. Pràctiques, Escuela Superior de Administración y Dirección de Empresas (ESADE )
1 Jan 1974 → 1 Jan 1975
Projects
- 1 Finished
-
El paper de les ciències socials en la construcció social de les realitats nacionals
Treserra Pijoan, M., Balcells Gonzalez, A. & Cardus Ros, S.
1/01/95 → 31/12/96
Project: Research Projects and Other Grants
-
An unprecedent social and political process
Cardús i Ros, S., 2014, In: Catalan International View. 17, p. 0022-27 6 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Identitäten
Cardús, S., 1 Jan 2014, Katalonien. Der diskrete Charme der kleinen Staaten. 1 ed. Berlín (DE): Lit Verlag, p. 15-24 9 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research
-
-
Paradoxes en els usos de les matemàtiques
Cardús, S., 1 Jan 2014, Ments abstractes. 1 ed. Barcelona (ES), p. 87-89 2 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research
-
A l'escola, s'educa o s'ensenya?
Cardús, S. & J. Cela, V. R. I. A. (ed.), 1 Jan 2013, Què vol dir ser mestre avui?. 1 ed. Barcelona (ES), p. 137-144 7 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research