Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 13 Dec 1991
Degree, Universitat de Barcelona
Award Date: 8 Nov 1980
External positions
Profesora CAP, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1988 → 31 Dec 1990
Profesora Interina, E.U.F.P. Sant Cugat-UAB
1 Jan 1974 → 31 Dec 1985
Professora de Batxillerat Superior, Escola Sunion
1 Jan 1974 → 31 Dec 1975
Professora d'EGB i Batxillerat Superior, Escola Costa i Lobera
1 Jan 1972 → 31 Dec 1974
Profesora encargada de curso, E.U.F.P. Blanquerna
1 Jan 1970 → 31 Dec 1971
Professora de Batxillerat. Elemental i Superior, Escola Sant Felip Neri
1 Jan 1970 → 31 Dec 1972
Professora de Batxillerat Elemental, Escola Talitha (actualment, Escola Orlandai)
1 Jan 1968 → 31 Dec 1970
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 25 Finished
-
Evaluación del impacto de las actividades de divulgación y comunicación científica del Parque Científico de Barcelona dentro del programa "Investigación en sociedad"
Couso Lagaron, D. M., Pinto Casulleras, R., Couso Lagaron, D. M., Farré Cuberes, A., Hernández Rodríguez, M. I., López Simó, V., Martinez Vivo, M., Pinto Casulleras, R., Simarro Rodríguez, C. & Vázquez Maldonado, C.
1/01/15 → 31/03/16
Project
-
Horizons in Phisics Education (HOPE)
Pinto Casulleras, R. & Ms Nadine Witkowski
1/09/13 → 31/08/16
Project
-
Investigación entorno al diseño de secuencias didácticas sobre Transferencias de Energia: orientación dialógica de la enseñanza e integración de recursos digitales
Pinto Casulleras, R., Ametller Leal, J., Artigas Roig, A., Atzet Rovira, D., López Simó, V., Masagué Crespi, A. & Whitelock, D.
1/01/12 → 31/12/14
Project
-
DESIRE - Disseminating Educational Science Innovation & Research in Europe
1/12/11 → 30/11/13
Project
-
La utilització de l'aula digital a les classes de Ciències: anàlisi de l'estat actual i identificació de bones pràctiques (Projectes Adigic)
Pinto Casulleras, R., Simarro Rodríguez, C., Hernández Rodríguez, M. I., Ametller Leal, J., Couso Lagaron, D. M. & Whitelock, D.
23/11/11 → 30/11/13
Project
-
Factors shaping the uptake of ICT in science classrooms. A study of a large- scale introduction of interactive whiteboards and computers
Grimalt-Álvaro, C., Ametller, J. & Pintó, R., 1 Jan 2019, In: International Journal of Innovation in Science and Mathematics Education. 27, p. 18-36Research output: Contribution to journal › Article › Research
3 Citations (Scopus) -
El papel de las TIC en la enseñanza de las ciencias en secundaria desde la perspectiva de la práctica científica
López, V., Couso, D., Simarro, C., Garrido, A., Grimalt-Álvaro, C., Hernández, M. I. & Pintó, R., 1 Jan 2017, In: Enseñanza de las ciencias, Número Extraordinario 2017. p. 691-697Research output: Contribution to journal › Article › Research
-
Identifying secondary-school students’ difficulties when reading visual representations displayed in physics simulations
López, V. & Pintó, R., 3 Jul 2017, In: International Journal of Science Education. 39, 10, p. 1353-1380 28 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
16 Citations (Scopus) -
Analyzing Students’ Learning Progressions Throughout a Teaching Sequence on Acoustic Properties of Materials with a Model-Based Inquiry Approach
Hernández, M. I., Couso, D. & Pintó, R., 1 Jan 2015, In: Journal of Science Education and Technology. 24, 2, p. 356-377Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
27 Citations (Scopus) -
How secondary school students conceptualize infrared radiation-matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design
Hernańdez, M. I., Ríos, R. & Pintó, R., 1 May 2015, In: Nuovo Cimento della Societa Italiana di Fisica C. 38, 97.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review