Projects per year
Personal profile
Research interests
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctorat, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 30 Apr 2003
Degree, Llicenciat, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jan 1997
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
-
ESTRATEGIAS DE RESILIENCIA PARA LA INCLUSION DE ALUMNADO EN VULNERABILIDAD ANTE SITUACIONES DE EMERGENCIA SOCIAL. PRACTICAS Y OPORTUNIDADES PARA LA TRANSFORMACION EDUCATIVA
Essomba Gelabert, M. A., Camps Orfila, S., Forestello , A. M., Guitart Aced, R. M., Pozos Pérez, K. V., Tarres Vallespi, A., Alvarez Valdivia, I. M., Blanch Gelabert, S., Botella Corral, J., Bretones Peregrina, E., Flores Aguilar, G., Lalueza Sazatornil, J. L., Weise , C., Martínez Lozano, V., ALCALA DEL OLMO FERNANDEZ, M. J., ALMAGUER KALIXTO, P. E., Arias Sánchez, S., GIMENO MONTERDE, C., GOMEZ POYATO, M. J., MATIAS SOLANILLA, A., BOIRA SARTO, S. J., EITO MATEO, A., GARCIA MARTINEZ, J., LEIVA OLIVENCIA, J. J., Macías Gómez-Estern, B., Marco Macarro, M. J., González Sodis, J. L. & Nadeu Puig Pey, M.
1/09/21 → 31/08/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
EEPN: European Education Policy Network, on Teachers and School Leadership 2020
2/02/22 → 8/01/23
Project: International educational programme
-
Diàleg interreligiós i educació en el lleure: formar per una ciutadania crítica
23/11/21 → 31/10/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
-
Sirius4: SIRIUS 2.0 Policy Network on Migrant Education
1/01/21 → 31/03/22
Project: International educational programme
-
Actitudes y prácticas interculturales de educadoras y educadores en el tiempo libre en Cataluña. Identidades cosmopolitas en tiempos de transformación social
Nadeu Puig Pey, M., Tarres Vallespi, A. & Essomba Gelabert, M. A., 2023, (Accepted in press) Ocio educativo y acción sociocultural: Construyendo modelos para el desarrollo de personas y comunidades. Morata, T., Palasí, E. & Tobalina, E. (eds.).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Cultural minorities, inclusive education and digital accessibility during the COVID-19 in Catalonia (Spain).
Essomba Gelabert, M. A. & Tarres Vallespi, A., 2023, (Accepted in press) Advancing Equity and Inclusion Through Educational Technology. Escudeiro, P., Escudeiro, N. & Bernardes, O. (eds.).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Diàleg interreligiós i educació en el lleure: formar per a una ciutadania crítica: Formar una ciutadania crítica
Pey, M. N. P., Vallespí, A. T. & Gelabert, M. À. E., 1 Apr 2023, In: Estris. 248, p. 10-11Research output: Contribution to journal › Article › Research
-
Educació: Barcelona 2015-2023: La revolució silenciosa
Essomba Gelabert, M. A., 14 Feb 2023, Barcelona. 83 p.Research output: Book/Report › Book › Dissemination
Open Access -
Informe de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu. Curs 22-23.
Essomba Gelabert, M. A., Folgueiras Bertomeu, M. D. P. & maria concepció, T., 28 Feb 2023, 85 p.Research output: Book/Report › Commissioned report