Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctora en Quimica, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 12 Mar 1982
Degree, Ciencias (Químicas), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Oct 1963
External positions
Catedratica E.Univ, Fac. Ciencias Educ.
1 Jan 1990
Profesora titular de EU, Fac.Ciencias Educ,
1 Nov 1987 → 1 Nov 1988
Titular interino de EU, EUPF st. Cugat ( UAB)
1 Oct 1986 → 1 Nov 1987
Asociado, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1985
Dir.Servicio Form., Dir,Gener.Univ./Dep.Enseny.
1 Jan 1983 → 1 Jan 1986
Adjunto Interino, F.Ciencias UAB/ Veterinaria
1 Oct 1978 → 30 Sept 1983
Prof.Física y Química, Colegio Sant Gregori/ UAB, FC
1 Jan 1970 → 1 Jan 1986
Prof.Quim, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1970 → 1 Jan 1977
Prof.Ciencia Y Matemática, Colegio St. Pedro Claver
1 Jan 1967 → 1 Jan 1969
Prof.de Fisica y Quimica, Colegio Sr.Gregori
1 Jan 1963 → 2 Jan 1965
Prof. de fisica y quimica, Colegio Sta Margarita siena
1 Jan 1963 → 1 Jan 1965
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 24 Finished
-
El pensamiento y las prácticas científicas en la era de la post-verdad: promoviendo desempeños epistémicos en la escuela para una ciudadanía crítica y empoderada
Couso Lagaron, D. M., Marquez Bargallo, C., Hernández Rodríguez, M. I., Nebot Castello, M. R., Espinet Blanch, M., Marbà Tallada, A., Marquez Bargallo, C., Tena Gallego, E., Domènech Casal, J., López Simó, V., Perez Torres, M., Pipitone Vela, M. C., Solsona Pairo, M. N., García Lladó, À., Sole Martin, C., Cantero Riveros, B. X., Garrido Espeja, A., Izquierdo Aymerich, M., Aliberas Maymi, J., Aguada Bertea, M. R., Gonzalez Garcia, P. J., Rodriguez Acevedo, E., Sepulveda González, C., Vergara Sandoval, C. S., Moltó Palomares, M. À., Vila Tura, L., Boadas Mir, E., Ortega, F. J. R., Aguilera Tapia, M., Grimalt Alvaro, M. D. C., Oliveras Prat, B. & Oliveras Prat, B.
1/01/19 → 30/09/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
Creatividad,Revoluciones e Inovación en los procesos de cambio científico
Estany Profitos, A., Izquierdo Aymerich, M., Sturm ., T. K., Casacuberta Sevilla, D. J., Vallverdu Segura, J., Adúriz-Bravo, A., Martínez Muñoz, S. F. & Herrera Merino, R. M.
1/01/15 → 31/12/17
Project: Research Projects and Other Grants
-
LA CARACTERIZACION DE LOS CONTEXTOS Y DE SU USO EN LA CLASE DE CIENCIAS PARA FAVORECER LA MODELIZACION, LA ARGUMENTACION Y LA TRANSFERENCIA
Marquez Bargallo, C., Amat Vinyoles, A., Castelltort Valls, A., Domenech Calvet, A. M., Espinet Blanch, M., Izquierdo Aymerich, M., Marbà Tallada, A., Prat Pla, À., Roca Tort, M., Sanmarti Puig, N., Castells Llavanera, M. & Oliveras Prat, B.
1/01/13 → 31/12/15
Project: Research Projects and Other Grants
-
Innovación en la práctica científica : Enfoques cognitivos y sus consecuencias filosóficas
Estany Profitos, A., Arnau Soler, E., Casacuberta Sevilla, D. J., Izquierdo Aymerich, M., Sturm ., T. K., Vallverdu Segura, J., Adúriz-Bravo, A. & Martinez Muñoz, S.
Ministerio de Ciencia e Innovación (MICINN)
1/01/12 → 31/12/15
Project: Research Projects and Other Grants
-
Reconstrucció de la ciència escolar des d'una perspectiva de gènere
Izquierdo Aymerich, M., Cantero Riveros, B. X., Solsona Pairo, M. N. & Tarín Martínez, R. M.
21/05/10 → 6/11/11
Project: Research Projects and Other Grants
-
Introduction to a method for conducting and analysing didactic dialogues based on the evaluation of mental models
Aliberas, J., Gutiérrez, R. & Izquierdo, M., 1 Jun 2017, In: Ensenanza de las Ciencias. 35, 2, p. 7-28Research output: Contribution to journal › Review article › Research › peer-review
4 Citations (Scopus) -
Can a Spanish science education journal become international? the case of Enseñanza de las Ciencias
Espinet, M., Izquierdo, M. & Garcia-Pujol, C., 1 Dec 2015, In: Cultural Studies of Science Education. 10, 4, p. 1017-1031Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
5 Citations (Scopus) -
School Chemistry: An Historical and Philosophical Approach
Izquierdo-Aymerich, M., 1 Jul 2013, In: Science and Education. 22, 7, p. 1633-1653Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
17 Citations (Scopus) -
An approach to the construction of chemistry curricula on the basis of structuring theoretical fields
Adúriz-Bravo, A., Rubilar, C. M. & Izquierdo-Aymerich, M., 1 Jan 2012, In: Journal of Science Education. 13, SUPPL., p. 42-45Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
2 Citations (Scopus) -
The Role of Language in Modeling the Natural World: Perspectives in Science Education
Espinet, M., Izquierdo, M., Bonil, J., Ramos, L. & Merino, C., 1 Jan 2012, Second International Handbook of Science Education. Fraser, B. J., Tobin, K. & McRobbie, C. (eds.). 1 ed. Londres (GB), Vol. 1. p. 1385-1403 18 p. (Springer International Handbooks of Education).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research
Thesis
-
Estudi dels complexos sòlids dels lligands 5,7-dicloro-8-aminoquinolina i 5,7-diiodo-8-aminoquinola amb els ions Cu(II), Ni(II) i Co(II)
Author: Izquierdo Aymerich, M., 12 Mar 1982Supervisor: Casabó Gispert, J. (Director)
Student thesis: Doctoral thesis