Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Masters, Màster en Formació de Formadors d'Intèrprets de Conferència
Award Date: 26 Jun 2007
Ph. D., Doctora en Traducció i Interpretació, Universitat Pompeu Fabra (UPF)
Award Date: 26 Mar 2006
Masters, Màster en Interpretació de Conferències (llengües: català i castellà A, anglès i alemany C), Universidad de La Laguna
Award Date: 30 Jun 1997
Degree, Llicenciada en Traducció i Interpretació, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 30 Jun 1996
External positions
Col·laboradora per a la impartició d'assignatures d'interpretació de conferències de 3r curs., Facultat de Traducció i d'Interpretació de la UAB
1 Sept 2002 → 30 Jun 2003
Professora Ajudant , Universitat Pompeu Fabra Traducció i Filologia
1 Jan 2000 → 14 Sept 2007
Col·laboradora del Projecte de Traducció on-line, Deutsche Bank Espanya
1 Mar 1999 → 30 Jul 2000
Professora associada, Departament de Traducció i Interpretació, Universitat de Vic
1 Sept 1998 → 30 Jun 1999
Intèrpret de Conferències Free Lance, SCIC (Servei Comú d'Interpretació de Conferències) de la Comissió Europea a Brussel·les)
1 Feb 1998 → …
Intèrpret de Conferències Free Lance, Diversos organismes i congressos nacionals i internacionals
1 Mar 1997 → 30 Dec 2010
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
-
NEW ABC: Networking the Educational World: Across Boundaries for Community-building
Arumi Ribas, M., Rubio Carbonero, G., Vargas Urpi, M., Masats Viladoms, M. D., Moore de Luca, E. S., Llompart Esbert, J. & Vallejo Rubinstein, C. C.
1/01/21 → 31/08/24
Project: International research project
-
SITUATED: SITUATED DIALOGUES: AUDIO MATERIALS FOR THE PRACTICE OF LIAISON INTERPRETING
Garcia Beyaert, S., Arumi Ribas, M., Suades Vall, A. & Gil Bardaji, A.
1/09/21 → 30/09/22
Project: International educational programme
-
EYLBID: Empowering Young Language Brokers for Inclusion in Diversity
Vargas Urpi, M., Arumi Ribas, M., Bestue Salinas, M. C., Garcia Beyaert, S., Gil Bardaji, A., Orozco-Jutorán, M., Rubio Carbonero, G., Evangelia Prokopiou, Jorge Arnal Montoya, Marta Estévez Grossi, Rachele Antonini & Sarah Crafter
31/12/19 → 29/06/22
Project: International educational programme
-
Digital note-taking using tablets in consecutive interpreting training at Master¿s level
1/09/19 → 31/07/20
Project: International educational programme
-
YOUNG NATURAL INTERPRETERS: CHILD LANGUAGE BROKERING IN EDUCATION, SOCIAL SERVICES AND HEALTHCARE SETTINGS
Vargas Urpi, M., Garcia Beyaert, S., Raigal Aran, J., Romero Moreno, A., Rubio Carbonero, G., Arumi Ribas, M., Bestue Salinas, M. C., Gil Bardaji, A., Orozco-Jutorán, M. & Ugarte Ballester, X.
1/01/19 → 30/06/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
Adventures of a Young Language Broker (videogame)
Arnal, J., Vargas-Urpí, M., Raigal Aran, J., Antonini, R., Arumi Ribas, M., Crafter, S., Estévez Grossi, M., Garcia-Beyaert, S., Gil Bardaji, A., Prokopiou, E., Orozco-Jutorán, M. & Rubio Carbonero, G., 1 Jan 2022Research output: Non-textual form › Software › Education
Open Access6 Downloads (Pure) -
Expanding professional borders public service interpreting and the challenges of the new millenimum
Gil Bardaji, A., Arumi Ribas, M., Vargas-Urpí, M., Orozco-Jutorán, M., Bestué, C. & Infante, B. R. D., 2022, In: DDD UAB.Research output: Contribution to journal › Article › Dissemination
Open Access -
Inclusión, diversidad y comunicación entre culturas manual para docentes con actividades para realizar en clase con el alumnado de secundaria
Gil Bardaji, A., Vargas-Urpí, M., Arumi Ribas, M., Bestué, C., Orozco-Jutorán, M., Raigal Aran, J., Garcia-Beyaert, S., Crafter, S., Antonini, R. & Rubio Carbonero, G., 1 Jun 2022, 1 ed. Barcelona (ES). 128 p.Translated title of the contribution :Inclusion, diversity and communication between cultures manual for teachers with activities to do in class with secondary school students Research output: Book/Report › Commissioned report
Open Access -
Inclusion, Diversity and Communication Across Cultures : A Teacher's Book with Classroom Activities for Secondary Education
Vargas-Urpí, M. (ed.) & Arumi Ribas, M. (ed.), 2022, 131 p.Research output: Book/Report › Anthology › Teaching
Open Access -
Inclusione, diversità e comunicazione tra culture : manuale per insegnanti con attività didattiche per le scuole superiori
Vargas-Urpí, M. (ed.), Arumi Ribas, M. (ed.) & Antonini, R. (ed.), 2022Research output: Book/Report › Anthology › Teaching
Open Access