Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Pedagogía, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jan 1997
Ph. D., PhD Science Education, University of Georgia
Award Date: 1 Jan 1990
Degree, Ciències Químiques, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jan 1981
Degree, Ciencias Químicas, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jan 1979
External positions
Profesora Asociada, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1995 → 1 Jan 1998
T.E.U. interino, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1991 → 1 Jan 1995
Becario Postdoctoral, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1990 → 1 Jan 1991
Profesora Ayudante, Universitat of Georgia (Athens USA)
1 Jan 1987 → 1 Jan 1989
Becario Postdoctoral, Universitat of Georgia (Athens USA)
1 Jan 1984 → 1 Jan 1986
Colaboradora Investigación, IMIPAE, Barcelona
1 Jan 1982 → 1 Jan 1983
Profesora Física y Química. COU, Escola Sant Gregori de Barcelona
1 Jan 1979 → 1 Jan 1984
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 15 Finished
-
El pensamiento y las prácticas científicas en la era de la post-verdad: promoviendo desempeños epistémicos en la escuela para una ciudadanía crítica y empoderada
Couso Lagaron, D. M., Marquez Bargallo, C., Hernández Rodríguez, M. I., Nebot Castello, M. R., Espinet Blanch, M., Marbà Tallada, A., Marquez Bargallo, C., Tena Gallego, E., Domènech Casal, J., López Simó, V., Perez Torres, M., Pipitone Vela, M. C., Solsona Pairo, M. N., García Lladó, À., Sole Martin, C., Cantero Riveros, B. X., Garrido Espeja, A., Izquierdo Aymerich, M., Aliberas Maymi, J., Aguada Bertea, M. R., Gonzalez Garcia, P. J., Rodriguez Acevedo, E., Sepulveda González, C., Vergara Sandoval, C. S., Moltó Palomares, M. À., Vila Tura, L., Boadas Mir, E., Ortega, F. J. R., Aguilera Tapia, M., Grimalt Alvaro, M. D. C., Oliveras Prat, B. & Oliveras Prat, B.
1/01/19 → 30/09/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
Participación reflexiva de profesorado y alumnado en las prácticas científicas: potencialidades, desafíos y criterios didácticos
Marquez Bargallo, C., Ametller Leal, J., Couso Lagaron, D. M., Espinet Blanch, M., Marbà Tallada, A., Casal, J. D., Lagarón, D. C., Marbà, A. & Vergara Sandoval, C. S.
1/01/16 → 31/08/19
Project: Research Projects and Other Grants
-
LA CARACTERIZACION DE LOS CONTEXTOS Y DE SU USO EN LA CLASE DE CIENCIAS PARA FAVORECER LA MODELIZACION, LA ARGUMENTACION Y LA TRANSFERENCIA
Marquez Bargallo, C., Amat Vinyoles, A., Castelltort Valls, A., Domènech Calvet, A. M., Espinet Blanch, M., Izquierdo Aymerich, M., Marbà Tallada, A., Prat Pla, À., Roca Tort, M., Sanmarti Puig, N. & Castells Llavanera, M.
1/01/13 → 31/12/15
Project: Research Projects and Other Grants
-
Collaboration of schools and communities for sustainable development (CODES)
Espinet Blanch, M., Anders Isnes, Andrea Binder-Zehetner, Aravella Zachariou, Christine Affolter, Dejan Hozan, Dr. Chrysanthi Kadji, Dr. Fiona Charnley, Dr. Georgia Liarakou, Irene Gebhardt, James Hindson, Majda Naji, Manfred Wirtitsch, Margaret Fleming, Maria Toth, Michael Schlecht, Michela Mayer, Mr Wim Lambrechts, Ms Edit Lippai, Mónika Réti, Petra Wagner-Luptacik, Prof. Dr. Franz Rauch, Prof. Dr. Franz Rauch, Professor Arjen Wals, Professor Evgenia Flogaitis, Professor Mauri Ahlberg, Reiner Mathar, Sun-Kyung Lee & Vanessa Pallucchi
1/10/11 → 30/09/14
Project: International educational programme
-
Discurso académico en lengua extranjera: aprendizaje y evaluación de contenidos científicos en el aula multilingüe
Escobar Urmeneta, C., Bernaus Queralt, M., Espinet Blanch, M., Evnitskaya , N., Lobo Virseda, M. J., Miralda Casanovas, M. C., Moore de Luca, E. S., Nebot Castello, M. R., Nussbaum Capdevila, L., Pallares Monge, O., Vilà Miguel, N., Borràs Riba, E., De Robles, S. L. R., Eixarch Domènech, E., Ortonobes Betriu, C., Peláez Carballo, N. & Salaberri Ramiro, M. S.
1/01/11 → 31/12/14
Project: Research Projects and Other Grants
-
El contexto en la enseñanza de la química : Análisis de secuencias de enseñanza y aprendizaje diseñadas por profesores de ciencias de secundaria en formación inicial
Toledo, S. M., Blanch, M. E. & Rubilar, C. M., 1 Jan 2019, In: Revista Eureka. 16, 1, 14 p., 1604.Translated title of the contribution :Context in chemistry education: Analysis of pre-service secondary science teacher's teaching and learning sequences. Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access3 Citations (Scopus) -
Science and language experience narratives of pre-service primary teachers learning to teach science in multilingual contexts
Espinet, M., Valdés-Sanchez, L. & Hernández, M. I., 19 Jan 2018, Global Developments in Literacy Research for Science Education. p. 321-337 16 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
2 Citations (Scopus) -
School Partnerships
Knowlton Cockett, P. L., Dyment, J. E., Espinet, M. & Huang, Y., 1 Jan 2017, Urban Environmental Education Review. p. 133-143 10 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
El papel de los modelos didácticos analógicos en la reformulación de las explicaciones del Sistema Sol-Tierra.
Casals, A., Espinet, M. & Bach, J., 1 Jan 2016, Comunicaciones del XIX Simposio sobre Enseñanza de la Geología. 1 ed. Manresa (ES), Vol. 1. p. 111-122 11 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research
-
Can a Spanish science education journal become international? the case of Enseñanza de las Ciencias
Espinet, M., Izquierdo, M. & Garcia-Pujol, C., 1 Dec 2015, In: Cultural Studies of Science Education. 10, 4, p. 1017-1031Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
4 Citations (Scopus)