Projects per year
Personal profile
Research interests
General quality indicators of scientific research
Scopus 46 Citations. H index 3
Google Acadèmic Citations 1586 Since 2018: 653
Index h: 18. Since 2018:12
Index i 10: 27. Since 2018_14
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Sociologia
Award Date: 9 Nov 2001
Degree, Ciències Polítiques i Sociologia
Award Date: 1 Jun 1989
External positions
Lectora, Departament de Sociologia de la UAB
1 Mar 2005 → 15 Jun 2008
Ayudante doctor, Departament de Sociologia de la UAB
16 Nov 2001 → 29 Jun 2004
Ayudante no doctor, Departament de Sociologia de la UAB
2 Sept 1999 → 15 Nov 2001
Profesora Asociada, Departament de Sociologia de la UAB
2 Sept 1992 → 1 Sept 1999
Investigadora, Centre de recerca (CIREM)
5 Jun 1989 → 3 Jun 1991
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 5 Finished
-
Per què abandonen els/les joves l'escola? Abandonaments i retorns a l'ensenyament secundari
5/12/19 → 31/10/20
Project: Research Projects and Other Grants
-
Elecciones educativas y desigualdades sociales en las biografias juveniles: acceso a la universidad, itinerarios de formación profesional y abandono del sistema educativo
Merino Pareja, R., Troiano Goma, H., Garcia-Gràcia, M. & Planas Coll, J.
30/12/16 → 29/12/19
Project: Research Projects and Other Grants
-
Elecciones educativas e itinerarios formativos post-obligatorios de los jóvenes. Análisis comparativo internacional en un contexto de crisis económica
Merino Pareja, R., Sala Lorda, G., Casal Bataller, J., Garcia-Gràcia, M., Planas Coll, J., Troiano Goma, H., Andreu, M. E. & Pérez, L. D.
1/01/14 → 31/12/16
Project: Research Projects and Other Grants
-
Educación-Trabajo e inclusión Social de los jóvenes
Garcia-Gràcia, M., Casal Bataller, J. & Merino Pareja, R.
1/10/07 → 30/09/10
Project: Research Projects and Other Grants
-
16-19. Transicions dels joves després de l'escola obligatòria
Garcia-Gràcia, M., Merino Pareja, R., Casal Bataller, J., Planas Coll, J. & E.
20/11/03 → 19/11/06
Project: Research Projects and Other Grants
-
Itinerarios educativos, trazabilidad y autopercepción de notas en las transiciones postobligatorias
Garcia Gracia, M., Sánchez-Gelabert, A. & Valls Casas, O., 2022, In: Revista de Educacion. 396, p. 97-126 30 p.Translated title of the contribution :Educational trajectories, traceability, and self-perception of grades in post-compulsory transitions Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Hacia un plan local de prevención y atención del absentismo escolar en América Latina
Razeto-Pavez, A. C. & García-Gracia, M., Dec 2020, In: Revista Electronica Educare. 24, 3Translated title of the contribution :Towards a local plan of prevention and attention of school absenteeism in Latin America Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Vías e itinerarios de formación profesional: la persistencia de la asociación entre bajo rendimiento y opción profesional
Merino-Pareja, R. & García-Gracia, M., 21 Jun 2022, In: Estudios Sobre Educacion. 43, p. 157-176 20 p.Translated title of the contribution :Tracks and pathways in vocational training: the persistent association between low achievement and vocational choice Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access3 Downloads (Pure) -
La heterogeneidad del abandono educativo en las transiciones posobligatorias. Itinerarios y subjetividad de la experiencia escolar
Gracia, M. G. & Gelabert, A. S., 1 Apr 2020, In: Papers: Revista de Sociologia. 105, 2, p. 235-257 23 p.Translated title of the contribution :The heterogeneity of early school leaving in post-compulsory transitions: Pathways and subjectivity of the school experience Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
7 Citations (Scopus) -
¿Por qué faltan los jóvenes a la escuela?: Una exploración de la experiencia escolar del alumnado absentista en Cataluña
Gracia, M. G. & Pavez, A. R., 1 Jan 2019, In: Perfiles Educativos. 41, 165, p. 43-61 19 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
3 Citations (Scopus)