Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Masters, Màster en Formació de Professorat d'Ensenayament Secundari obligatori..., Universitat Pompeu Fabra (UPF)
Award Date: 15 Jul 2016
Ph. D., Doctora en Psicologia, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 10 May 2012
Diploma, Graduada en Humanitats, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jul 2009
Others, Diploma d'Estudis Avançats (DEA) en Psicologia Evolutiva i de l'Educac, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 14 Jul 2005
Degree, Llicenciada en Psicologia, Universitat Ramón Llull (URL)
Award Date: 1 Jul 2001
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 1 Finished
-
Diseño de escenarios instruccionales para grupos de alumnos con características de personalidad diversas.
Clariana i Muntada, M., Gotzens Busquets, C., Dezcallar Saez, M. T., Badia Martin, M. D. M., Castello Tarrida, A., Cladellas Pros, R. & Genovard Rossello, C.
1/01/10 → 31/12/12
Project: Research Projects and Other Grants
-
Uso lúdico de las TIC, procrastinación y género: un estudio con alumnos de educación primaria
Badia, M., Dezcallar, T. & Cladellas, R., 1 Jan 2018, In: Aloma. 36, 2, p. 33-40 8 p.Translated title of the contribution :Leisure use of ICT, procrastination and gender: A study of primary school students Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access2 Citations (Scopus) -
Conciencia y trabajo continuo como predictores del rendimiento académico en estudiantes españoles
Dezcallar Sáez, T., Clariana Muntada, M., Badia Martín, M. D. M., Gotzens Busquets, C. & Cladellas Pros, R., 2015, In: Revista Complutense de Educacion. 26, 2, p. 367-384 18 p.Translated title of the contribution :Conscientiousness and laboriousness as academic achievement predictors in a spanish students sample Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access6 Citations (Scopus) -
Patrones de descanso, actividades físico-deportivas extraescolares y rendimiento académico en niños y niñas de primaria
Cladellas, R., Clariana, M., Gotzens, C., Badia, M. & Dezcallar, T., 1 Jan 2015, In: Revista de Psicologia del Deporte. p. -Research output: Contribution to journal › Article › Research
13 Citations (Scopus) -
El tacto activo es y será siempre una necesidad.
Dezcallar Sáez, M. T., 1 Jan 2014, In: Teoría y práctica grupoanalítica. 4, 2, p. 187-194Translated title of the contribution :El tacto activo es y será siempre una necesidad. Research output: Contribution to journal › Review article › Research
-
La lectura por placer: su incidencia en el rendimiento académico, las horas de televisión y las horas de videojuegos.
Dezcallar Sáez, M. T., Clariana, M., Badia, M., Gotzens, C. & Cladellas Pros, R., 1 Jan 2014, In: OCNOS. 12, p. 107-116Translated title of the contribution :La lectura por placer: su incidencia en el rendimiento académico, las horas de televisión y las horas de videojuegos. Research output: Contribution to journal › Article › Research
19 Citations (Scopus)
Thesis
-
Relación entre procesos mentales y sentido háptico: emociones y recuerdos mediante el análisis empírico de texturas.
Author: Dezcallar Saez, M. T., 10 May 2012Supervisor: Genovard Rossello, C. (Director) & Genovard Rossello, C. (Tutor)
Student thesis: Doctoral thesis
-
El tacto en el ser humano: tacto, contacto y transitividad.
Author: Dezcallar Saez, M. T., 10 Dec 2004Supervisor: Genovard Rossello, C. (Director)
Student thesis: Dissertation (TFM)