• 68 Citations
  • 4 h-Index
1994 …2020

Research output per year

If you made any changes in Pure these will be visible here soon.

Personal profile

Education/Academic qualification

Ph. D., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

Award Date: 13 Nov 1997

Degree, Universidad de Zaragoza

Award Date: 1 Jun 1990

External positions

Coodinador Màster Universitari de Màrqueting, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 Jan 2010 → …

Coordinador titulació ITM, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 Jan 201019 Nov 2013

Coordinador Promoción Facultad Económicas., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 Jan 20051 Jan 2010

Miembro del Claustro General, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 Jan 199916 Jan 2003

Asociado tiempo completo, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

15 Sep 19965 May 2002

Miembro de la Junta de Facultad de Económicas, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 Jan 199616 Jan 2003

Ayudante de Facultad, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

15 Sep 199414 Sep 1996

Ayudante de Escuela, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)

1 Oct 199114 Sep 1994

Fingerprint Dive into the research topics where Maria Pilar Lopez Belbeze is active. These topic labels come from the works of this person. Together they form a unique fingerprint.

  • 6 Similar Profiles

Network Recent external collaboration on country level. Dive into details by clicking on the dots.

Projects

Evaluación de resultados en las organizaciones

Prior Jimenez, D., Kerstens, K., Rodríguez Pérez, G., Sundgren, S. K., Svanström, T., Thieme, C. P., Woestyne, I. V. D., Woestyne, I. V. D., Balaguer Coll, M. T., Di Meo , F., Gimenez Garcia, V. M., Liu , S. P., Llonch Andreu, J., Lopez Belbeze, M. P. & Moya Gutiérrez, S.

Ministerio de Economia y Competitividad (MINECO)

1/01/1431/12/16

Project

Análisis del Desempeño Económico (AEP)

Grifell Tatje, E., Calleja Blanco, J. V., Agrll, P. J., Blázquez Gómez, M. L., Brea Solis, H. A., Capelleras Segura, J. L., Gimenez Garcia, V. M., Llonch Andreu, J., Lopez Belbeze, M. P., Lovell Charles, A. K., Martinez Parra, J. L., Montoriol Garriga, J. & Vaillant , Y.

Ministerio de Ciencia e Innovación

1/01/1131/12/14

Project

Management and Firm Performance: Profits and Beyond

Grifell Tatje, E., Brea Solis, H. A., Ilkova Pergelova, A., Stoian ., M. C., Arocena Garro, Pablo, Barrenechea Méndez, M. A., Blázquez Gómez, M. L., Capelleras Segura, J. L., Gimenez Garcia, V. M., Llonch Andreu, J., Lopez Belbeze, M. P., Lovell, C. A. K., Martinez Parra, J. L., Perelman, S., Rialp Criado, A., Torres Bargalló, Ricardo & Vaillant , Y.

Ministerio de Educación y Ciencia

1/10/0730/09/11

Project

Mesures de l'acompliment competitiu: descomposició i determinants

Grifell Tatje, E., Blázquez Gómez, M. L., Capelleras Segura, J. L., Gimenez Garcia, V. M., Royes Riera, A., Vaillant , Y., Arocena, Pablo, Briec, W., Genesca Garrigosa, E., Kerstens, K., Llonch Andreu, J., Lopez Belbeze, M. P., Lovell, C. A. K., Perelman, S., Rialp Criado, A. & Vanden Eeckaut, P. A. J.

Ministerio de Educación y Ciencia

13/12/0412/12/07

Project

Research Output

Internet use and leisure activities: are all young people equal? Internet e tempo libero: i giovani sono uguali tra loro?

Lamberti, G., Sintas, J. L., Belbeze, P. L. & ISBN, . (ed.), 1 Jan 2019, Smarts Statistics for Smart Applications. Book for short papers. SIS2019. 1 ed. (IT), p. 925-930 5 p. (Books for short papers).

Research output: Chapter in BookChapterResearch

Private label and manufacturer brand choice in a new competitive reality: Using segmentation to capture divergent consumer behavior types

Cuneo, A., Milberg, S., del Amo, MC. & López-Belbeze, MP., 1 Jan 2017, In : European Journal of Marketing. p. -

Research output: Contribution to journalArticleResearch

The Social Structure of Young People's Use of the Internet

López-Síntas, J., López-Belbeze, P. & Romero, L. F., 1 Jan 2017, In : European Sociological Review. p. -

Research output: Contribution to journalArticleResearch

Compra de marcas de distribuidor y estilos de vida: una segmentación latente de los consumidores.

Alarcón, M. C., Cúneo, A. & López, M. P., 1 Jan 2013, (DOCFRADIS; no. doc07/2013).

Research output: Working paper

The value of private label brands: measuting equity across consumer segments.

Cuneo, A., Lopez Sintas, J. & Lopez Belbeze, M. P., 1 Jan 2012, In : Journal of product & brand management. 21, 6, p. 428-438

Research output: Contribution to journalArticleResearch

15 Citations (Scopus)