Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctor en Ciències, secció Matemàtiques, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 10 Oct 1989
Degree, Llicenciat en Cièncias, secció Matemàtiques, Universitat de Barcelona (UB)
Award Date: 7 Feb 1975
External positions
Professor Associat, Departament de Matemàtiques UAB
1 Sept 1987 → 1 Sept 2006
Catedràtic Numerari de Batxillerat, de Matemàtiques (per oposició lliure), IES Vall d'Hebron de Barcelona
1 Sept 1981 → 1 Sept 2006
Catedràtic Numerari de Batxillerat, de Matemàtiques (per oposició lliure), IES de Ripollet
1 Sept 1980 → 1 Sept 1981
Catedràtic Numerari de Batxillerat, de Matemàtiques (per oposició lliure), Institut d'Ensenyament Secundari de Viladecans
1 Sept 1979 → 1 Sept 1980
Catedràtic Numerari de Batxillerat, de Matemàtiques (per oposició lliure), Ministerio de Educación y Ciencia, Departament d'Ensenyament
1 Sept 1979 → 1 Sept 2006
Professor Agregat de Matemàtiques, Institutos de Enseñanza Media (por oposición libre), Ministerio de Educación y Ciencia (MEC)
1 Sept 1977 → 1 Sept 1979
Professor Ajudant, Departament d'Àlgebra i Fonaments, Universitat de Barcelona
1 Sept 1974 → 1 Sept 1977
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 3 Finished
-
LA MODELIZACION MATEMATICA PARA LA FORMACION DEL PROFESORADO DE SECUNDARIA: DEL ALGEBRA AL CALCULO DIFERENCIAL
Gascon Perez, J. (Principal Investigator), Bolea, P. (Collaborator), Cid, E. (Collaborator), Licera, M. (Collaborator), Oliveira, C. (Collaborator), Ruíz, A. (Collaborator), Trigueros, M. (Collaborator), Nicolás, P. (Researcher on contract) & Fonseca, C. (Investigator)
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (MINECO)
1/01/13 → 31/12/15
Project: Research Projects and Other Grants
-
Integración de la modelización matemática mediante las TIC en el master de formación del profesorado
Gascon Perez, J. (Principal Investigator)
Universidad de Cantabria (UniCan)
1/01/10 → 31/12/10
Project: Research Projects and Other Grants
-
El paper de la Calculadora Simbòlica Wiris en el procés d'algebrització de la matemàtica escolar i en la formació del professorat de matemàtiques
Gascon Perez, J. (Principal Investigator), Bernat Ancochea Millet (Others), Eixarch Ferrer, R. (Others), Gomà Nasarre, A. (Others), Serrano Martínez, L. (Others), Ruiz Munzon, N. (Scholar), Barquero Farras, B. (Investigator), Bosch Casabò, M. (Investigator), Pachés Gavara, J. (Investigator), Reig Sampere, C. (Investigator) & Xambó Descamps, S. (Investigator)
Agency for Management of University and Research Grants (AGAUR)
1/04/08 → 1/04/09
Project: Research Projects and Other Grants
-
Contributions of the anthropological theory of the didactic to the epistemological programme of research in mathematics education
Gascón, J., 4 Apr 2024, In: Zentralblatt für Didaktik der Mathematik (Berlin. Print). 56, p. 1319-1330 12 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access2 Citations (Scopus) -
El papel de los juicios de valor en la ciencia didáctica. Diálogo entre la teoría antropológica de lo didáctico y el enfoque ontosemiótico en educación matemática
Gascon Perez, J. & Nicolás Zaragoza, P., 2023, In: Educacion Matematica. 35, 2, p. 47-68 21 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases
García García, F. J., Gascon Perez, J., Nicolás Zaragoza, P. & Sierra Delgado, T. A., 2023, Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023. Jiménez Gestal, C., Magreñán Ruiz, Á. A., Badillo, E. & Ivars Santacreu, P. (eds.). p. 251-258 7 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Una estrategia para la formación del profesorado : el caso del cálculo diferencial elemental
Lucas, C. O., Ruiz-Olarría, A. & Gascón, J., 5 Jun 2023, In: Enseñanza de las Ciencias. 41, 2, p. 71-92 22 p.Translated title of the contribution :A Strategy for Teacher Education :: the case of elementary differential calculus Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Paradigm crisis in the step from tertiary to secondary mathematics education
Gascon Perez, J. & Nicolás, P., 2022, In: International Journal of Mathematical Education in Science and Technology. 53, 5, p. 1153-1169 16 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
3 Citations (Scopus)
Thesis
-
El aprendizaje de métodos de resolución de problemas de Matemáticas
Gascon Pérez, J. (Author), Reventós Tarrida, A. (Director), 10 Oct 1989Student thesis: Doctoral thesis