Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctor en Psicologia, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 20 Dec 1991
Degree, Llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció Psicologia), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 15 Jun 1982
External positions
Psicòleg i assessor, Centro de Orientación y Diagnóstico del Desarrollo Infantil
1 Sept 1989 → 15 Sept 1995
Psicòleg, Gabinete Técnico de Educación Preeescolar
1 Sept 1983 → 31 Jul 1989
Professor, IMAE Ajuntament de Barcelona
1 Sept 1983 → 31 Jul 1987
Psicòleg, Centro Médico de Diagnóstico y Tratamiento Educativo
1 Sept 1982 → 31 Jul 1989
Membre equip coordinació del servei de infància. Responsable integració discapacitats., Area de Joventut. Ajuntament de Barcelona
1 Sept 1981 → 31 Dec 1985
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 22 Finished
-
Shere Rom: Inclusió educativa a través de la col·laboració Universitat-Comunitat (Xb)
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator)
1/09/23 → 30/06/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Identit.art: acompanyament socioeducatiu i creació artística crítica a secundària
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator)
1/09/23 → 30/06/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Shere Rom: Inclusió educativa a través de la col·laboració Universitat-Comunitat (Cb)
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator)
1/07/23 → 30/06/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Identit.art: acompanyament socioeducatiu i creació artística crítica
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator), Padrós Castells, M. (Collaborator) & Camps Orfila, S. (Coordinator)
1/09/22 → 30/06/23
Project: Research Projects and Other Grants
-
Shere Rom: Inclusió educativa a través de la col•laboració Universitat-Comunitat (Xb)
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator), Padrós Castells, M. (Collaborator) & Camps Orfila, S. (Coordinator)
1/09/22 → 30/06/23
Project: Research Projects and Other Grants
-
Trayectorias migratorias y redes de apoyo de Jóvenes migrantes no acompañados
Weise , C., Valdivia, I. M. A., Lalueza Sazatornil, J. L. & Mora, J., 21 May 2025, In: Revista internacional de educación para la justicia social. 14, 1, p. 1-21 21 p., 007.Translated title of the contribution :Migration Trajectories and Support Networks of Young Unaccompanied Migrants Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access3 Downloads (Pure) -
El aprendizaje auténtico en el aprendizaje-servicio: Aprendizaje teórico y cambio identitario
Garcia-Romero, D., Macias-Gomez-Estern, B., Martinez-Lozano, V. & Lalueza, J. L., 28 Mar 2024, In: Revista de Educacion. 1, 404, p. 81-107 27 p.Translated title of the contribution :Authentic learning in service-learning: Theoretical learning and identity change Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Estratègies per establir continuïtats entre escola i comunitat
Lalueza Sazatornil, J. L., Jaramillo, K., Garbarino, G. & Camps Orfila, S., 2024, In: Àmbits de Psicopedagogia i Orientació Ámbitos de Psicopedagogía y Orientación ISSN: 2339-7454. 61, p. 3-21 19 p.Research output: Contribution to journal › Article › Dissemination
Open Access1 Downloads (Pure) -
L’experiència de l’institut-escola El Til·ler de Barcelona
Lalueza Sazatornil, J. L., 2024, In: Perspectiva Escolar. 424, p. 26-27 2 p.Research output: Contribution to journal › Article › Dissemination
-
Navigating I-positionings in higher education Service Learning as hybrid scenarios: a case study
Macías-Gómez-Estern, B. & Lalueza, J. L., Apr 2024, In: Learning, Culture and Social Interaction. 45, 11 p., 100805.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
4 Citations (Scopus)
Thesis
-
Desarrollo del símbolo en el juego interactivo en niños con Síndrome de Down y sin disminución
Lalueza Sazatornil, J. L. (Author), Perinat Maceres, A. (Director), 20 Dec 1992Student thesis: Doctoral thesis