Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctor en Psicologia, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 20 Dec 1991
Degree, Llicenciat en Filosofia i Lletres (Secció Psicologia), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 15 Jun 1982
External positions
Psicòleg i assessor, Centro de Orientación y Diagnóstico del Desarrollo Infantil
1 Sept 1989 → 15 Sept 1995
Psicòleg, Gabinete Técnico de Educación Preeescolar
1 Sept 1983 → 31 Jul 1989
Professor, IMAE Ajuntament de Barcelona
1 Sept 1983 → 31 Jul 1987
Psicòleg, Centro Médico de Diagnóstico y Tratamiento Educativo
1 Sept 1982 → 31 Jul 1989
Membre equip coordinació del servei de infància. Responsable integració discapacitats., Area de Joventut. Ajuntament de Barcelona
1 Sept 1981 → 31 Dec 1985
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 22 Finished
-
Shere Rom: Inclusió educativa a través de la col·laboració Universitat-Comunitat (Xb)
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator)
1/09/23 → 30/06/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Identit.art: acompanyament socioeducatiu i creació artística crítica a secundària
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator)
1/09/23 → 30/06/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Shere Rom: Inclusió educativa a través de la col·laboració Universitat-Comunitat (Cb)
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator)
1/07/23 → 30/06/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Identit.art: acompanyament socioeducatiu i creació artística crítica
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator), Padrós Castells, M. (Collaborator) & Camps Orfila, S. (Coordinator)
1/09/22 → 30/06/23
Project: Research Projects and Other Grants
-
Shere Rom: Inclusió educativa a través de la col•laboració Universitat-Comunitat (Xb)
Lalueza Sazatornil, J. L. (Principal Investigator), Padrós Castells, M. (Collaborator) & Camps Orfila, S. (Coordinator)
1/09/22 → 30/06/23
Project: Research Projects and Other Grants
-
El aprendizaje auténtico en el aprendizaje-servicio: Aprendizaje teórico y cambio identitario
Garcia-Romero, D., Macias-Gomez-Estern, B., Martinez-Lozano, V. & Lalueza, J. L., 28 Mar 2024, In: Revista de Educacion. 1, 404, p. 81-107 27 p.Translated title of the contribution :Authentic learning in service-learning: Theoretical learning and identity change Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Navigating I-positionings in higher education Service Learning as hybrid scenarios: a case study
Macías-Gómez-Estern, B. & Lalueza, J. L., Apr 2024, In: Learning, Culture and Social Interaction. 45, 11 p., 100805.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
1 Citation (Scopus) -
¿Qué sabemos acerca del impacto social de los programas de ApS universitario? Un estudio de caso
Lalueza, J. L., Peries, D., Valdivia , P. & Blanch Gelabert, S., 23 Dec 2023, In: RIDAS. Revista Iberoamericana de Aprendizaje Servicio. 16, p. 75-92 28 p.Translated title of the contribution :What do we know about the social impact of university Service-Learning programmes? A Case Study Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Aprendizaje-servicio como espacio híbrido para el diálogo y la co-construcción ética crítica.
Garcia Romero, D., Martínez Lozano, V. & Lalueza Sazatornil, J. L., 2023, Aprendizaje-servicio. Escenarios de aprendizajes éticos y cívicos. Ruiz Corbella, M. & García Cutiérrez, J. (eds.). Madrid, p. 97-112 16 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Teaching
-
Community Resilience Processes in Schools with Roma Students during COVID-19 : Two Case Studies in Spain
Martínez-Lozano, V., Macías-Gómez-Estern, B. & Lalueza Sazatornil, J. L., 4 Jul 2023, In: Sustainability. 15, 13, 10502.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access3 Citations (Scopus)
Thesis
-
Desarrollo del símbolo en el juego interactivo en niños con Síndrome de Down y sin disminución
Lalueza Sazatornil, J. L. (Author)Perinat Maceres, A. (Director), 20 Dec 1992Student thesis: Doctoral thesis