Projects per year
Personal profile
Research interests
La meva activitat com a investigadora en adquisició de llengües es va iniciar amb el màster en Lingüística Aplicada i Adquisició de Llengües en Contextos Multilingües a la Universitat de Barcelona (2014-2015). Va continuar amb una afiliació com a lectora a la Universitat de Califòrnia Los Angeles (UCLA), on vaig tenir la oportunitat de col·laborar amb Ji Young Kim (UCLA) investigant aspectes fonètics i prosòdics de parlants de llengües minoritàries. En concret, ens vam preguntar si els parlants (quasi)simultanis de castellà i anglès presentaven patrons de transferència de l’anglès en la producció de les consonants ròtiques, l’elevació del contorn entonatiu en oracions declaratives, i, juntament amb Isabel Benvenuti (UCLA), la producció consonants oclusives palatals. Els resultats d’aquestes investigacions es van publicar a les revistes Bilingualism; Language and Cognition, Languages, i Heritage Language Journal. Durant el meu doctorat, també a UCLA, vaig investigar l’ús de les consonants glotals en el castellà com a llengua d’herència amb una metodologia transversal que analitzava la producció de nens de 6 a 11 anys i els comparava amb adults, amb l’objectiu de determinar en quin punt els parlants d’herència són més vulnerables a la transferència interlingüística. El meu doctorat va ser finançat per la US National Science Foundation amb la beca Doctoral Dissertation Improvement Grant atorgada pel programa de Lingüística (Número de referència: 2116801). Els resultats de la meva investigació doctoral van ser publicats a International Journal of Bilingualism i Bilingualism: Language and Cognition. Vaig obtenir una plaça de modalitat de docència (càrrega lectiva 7 cursos l’any) com a professora assistent a McMaster University (Ontàrio, Canadà), on vaig donar continuïtat a les meves línies de recerca i vaig obrir una línia de recerca centrada a investigar el rol de l’input matern en la producció de les vibrants bategant en castellà ([pero] 'perro') per tal d’establir si la variabilitat observada en el parlants d’herència prové de la variació en el tipus d’input al qual estan exposats. Aquesta línia de recerca va ser finançada per dues beques precompetitives de McMaster University amb col·laboració amb el Canadian Social Sciences Humanities Research Council (SSHRC) que van servir per preparar a la proposta competitiva Insight Development Grant de SSRC (en revisió). Com a reconeixement per la meva investigació en bilingüisme vaig ser convidada a afiliar-me com a investigadora sènior al Centre for Advanced Research in Experimental and Applied Linguistics (ARiEAL) de McMaster University. A ARiEAL vaig col·laborar amb Daniel Pape en una investigació sobre la transferència de la reducció vocàlica de l’anglès al castellà i amb la seva línia de recerca sobre la percepció i producció de la prosòdia en població amb trets autístics (presentacions acceptades a Speech Prosody 2024 i LabPhon 19). Paral·lelament, en col·laboració amb Hironori Katsuda (University of Toronto) i Kie Zuraw (UCLA) estem endagant una línia de recerca centrada en la formalització de la interacció entre llengües en contextos de canvi de codi (canvi de llengua) intraoracional. Els resultats preliminars han estat presentats en conferències especialitzades en fonologia.
La meva activitat de recerca com a investigadora emergent ha estat continuada i això es demostra en el meu volum de publicacions (9 articles a revistes, 1 capítol de llibre, 3 actes a congressos), les ponències convidades (3), comunicacions a congressos internacionals (9), i presentació de pòsters (8).
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Hispanic Linguistics: The Development of Cross-linguistic Transfer: The Case of Word-External Repairs of Empty Onsets in Spanish Heritage Speakers, University of California at Los Angeles (UCLA)
15 Oct 2018 → 10 Jun 2022
Award Date: 10 Jun 2022
Masters, Applied Linguistics and Second Language Acquisition in Multilingual Contexts, Universitat de Barcelona (UB)
5 Sept 2014 → 30 Jun 2015
Award Date: 30 Jun 2015
Degree, Translation and Interpretation: German and Russian
15 Sept 2008 → 30 Jun 2012
Award Date: 30 Jun 2012
External positions
Senior Researcher, The Centre for Advanced Research in Experimental and Applied Linguistics, Faculty of Humanities, McMaster University
6 Jun 2023 → 6 Jun 2025
Assistant Professor, McMaster University
1 Jan 2022 → 31 Mar 2024
Lectora, University of California at Los Angeles (UCLA)
1 Oct 2015 → 30 Jun 2018
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 1 Active
-
El rol de la qualitat d'input en l'adquisició fonètica i morfosintàctica del català en infants bilingües català-castellà
Repiso Puigdelliura, G. (Principal Investigator), Llompart García, M. (Investigator), Perpiñan Hinarejos, S. (Investigator) & Soto Corominas, A. (Investigator)
17/09/24 → 16/09/25
Project: Research Projects and Other Grants
-
Preferential Use of Full Glottal Stops in Vowel-Initial Glottalization in Child Speech: Evidence from Novel Words
Repiso Puigdelliura, G., 3 Oct 2024, In: Journal of Child Language. p. 1-12 12 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Deceleration in the acquisition of the Spanish trill by school-aged Spanish heritage speakers.
Repiso Puigdelliura, G., 2023, Proceedings of the 47th annual Boston University Conference on Language Development. p. 645-657 14 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Examining the effects of stress on vowel production in heritage vs. monolingual Spanish school-aged child speakers
Repiso Puigdelliura, G. & Pape, D., 2023, 5 p. Guarant International.Research output: Other contribution
2 Downloads (Pure) -
Glottalizing at word junctures: Exploring bidirectional transfer in child and adult Spanish heritage speakers
Repiso-Puigdelliura, G., 6 Mar 2023, In: Bilingualism: Language and Cognition. 27, 3, p. 350-362 13 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access1 Citation (Scopus)1 Downloads (Pure) -
Motivations to learn Catalan outside the Catalan-speaking community: factors and affecting variables
Manuel-Oronich, R., Repiso-Puigdelliura, G. & Tudela-Isanta, A., 2023, In: International Journal of Multilingualism. 20, 3, p. 950-965 16 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Thesis
-
The Development of Cross-linguistic Transfer: The Case of Word-External Repairs of Empty Onsets in Spanish Heritage Speakers
Repiso Puigdelliura, G. (Author), Kim, J. Y. (Director) & Mateu, V. (Director), 9 Dec 2021Student thesis: Doctoral thesis