Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 12 May 2003
Masters, Lancaster University
Award Date: 1 Sep 1999
Degree, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jun 1996
University diploma, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jun 1992
External positions
Menció de Doctor Europeu, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 2006 → 31 Dec 2006
Coordinador programa intercanvi UAB-Universitat de Califòrnia, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 2001 → 1 Dec 2003
Professora anglès per finalitats acadèmiques espec, Universitat Internacional de Catalunya (UIC)
1 Jan 2000 → 1 Dec 2001
Becària Investigació predoctoral, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1997 → 1 Dec 2000
Professora Anglès d'ensenyament privat no reglat, Institució Cultural del CIC
1 Jan 1996 → 1 Dec 1997
Professora d'anglès (ensenyament secundari públict), Instituto de Educación Secundaria del Vallés
1 Jan 1996 → 30 Dec 1997
Certificat d'Aptitud Pedagògica per a l'ensenyament de llengua anglesa, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Sep 1995 → 30 Jun 1996
Becària col. en program. europeus intercanvi, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1993 → 1 Dec 1996
Ajudant de Llengua Estrangera, University of the West of England
1 Jan 1992 → 1 Dec 1993
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
Projects
- 9 Finished
-
La apropiación del inglés como lengua global en la escuela catalana:Un acercamiento multilingüe, situado y comparativo
Codó Olsina, E., Maria Rosa Garrido Sardà, Patiño-Santos, A., Sunyol Garcia Moreno, A., Moore, E. S., Moore de Luca, E. S. & Pladevall Ballester, E.
1/01/15 → 31/12/18
Project
-
Multilingüismo y movilidad: Prácticas lingüísticas y la construcción de identidad
Moyer Greer, M., Budach, G., Codó Olsina, E., Duchêne, A., Garrido Sarda, M. R., Heller, M., Jabri ., S., Oliver del Olmo, S., Sabaté Dalmau, M. & Yago Cabeza, K.
Ministerio de Ciencia e Innovación
1/01/12 → 31/12/16
Project
-
Aplicacions pràctiques per a la comunicació amb nouvinguts en un centre sanitari públic i en una institució d'acollida no governamental.
Moyer Greer, M., Ruiz Lozano, M. D., Codó Olsina, E., Dooly Owenby, M., Garrido Sarda, M. R., Oliver del Olmo, S. & Sabaté Dalmau, M.
3/02/08 → 3/02/09
Project
-
El desarrollo de las competencias multilingües entre alumnado de educación secundaria autóctono e inmigrado: continuidades y discontinuidades entre las prácticas escolares y las prácticas de entorno
Masats Viladoms, M. D., Llobet Garcés, L., Canals Fornons, E., Codó Olsina, E., Corona Villavicencio, V. M., Escobar Urmeneta, C., Noguerol Rodrigo, A., Nussbaum Capdevila, L., Patiño Santos, Y. A., Tusón Valls, A., Unamuno Kaschapava, V. & Vilà Miguel, N.
Ministerio de Educación y Ciencia
1/10/07 → 30/09/10
Project
-
La gestión del multilingüismo en el ámbito institucional
Moyer Greer, M., Garrido Sarda, M. R., Budach, G., Codó Olsina, E., Dooly Owenby, M., Duchêne, A., Heller, M., Oliver del Olmo, S., Ruiz Lozano, M. D. & Sabaté Dalmau, M.
1/10/07 → 30/09/10
Project
Research output
-
Fabricating neoliberal subjects through the International Baccalaureate Diploma Programme
Sunyol, A. & Codó, E., 2020, Language and Neoliberal Governmentality. Martín Rojo, L. & Del Percio, A. (eds.). London and New York, p. 135 161 p. (Language, Society and Political Economy).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
The dilemmas of experimental CLIL in Catalonia
Codó, E., 10 Feb 2020, In: Journal of Multilingual and Multicultural Development.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
2 Citations (Scopus) -
English language assistants in the 21st century: Nation-state soft power in the experience economy
Codó, E. & McDaid, J., 1 Jan 2019, In: Language, Culture and Society. 1, 2, p. -Research output: Contribution to journal › Article › Research
-
Teaching the sociolinguistics of heteroglossia
Codó, E., Apr 2019, In: Journal of Sociolinguistics. 23, 2, p. 186-199 14 p.Research output: Contribution to journal › Review article › Research › peer-review
-
Working through asymmetries of knowledge and expertise in a «giving back to the field» session
Codó, E. & Moore, E., 2019, In: Foro de Educacion. 17, 27, p. 147-165 19 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access