Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctor en Filologia Anglesa, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 14 Dec 2007
Masters, Màster en Filologia Anglesa, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 30 Jan 2004
Masters, MA Linguistics, University of London
Award Date: 30 Jun 2002
Degree, Llicenciat en Filologia Anglesa, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 30 Jun 2001
External positions
Professora Ajudant LUC. Temps complet., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
15 Sept 2005 → 15 Sept 2009
Professora d' anglès en horari nocturn, EUNCET - Universitat Politècnica de Catalunya
1 Sept 2003 → …
Becària Formació Investigadors. Departament de Filologia Anglesa. Temps Complet., Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jul 2003 → 14 Sept 2005
Professora Associada a temps parcial, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Sept 2002 → 1 Sept 2003
Professora d'anglès, classes per a nens i adults., Escola d'Idiomes FIAC (Terrassa)
1 Mar 2001 → 30 Jun 2005
Traduccions del castellà/català a l'anglès dels catàlegs de Màsters i cursos de Postgrau de l'EUNCET, EUNCET - Universitat Politècnica de Catalunya
1 Nov 1999 → 31 Mar 2000
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
-
THE EFFECTS OF IN-CLASS TASK-BASED PEER INTERACTION ON YOUNG LEARNERSâ ENGLISH AS A FOREIGN LANGUAGE
Pladevall Ballester, E., Barranqueras Martínez, À., Huerta Bon, L. A., Puig Mayenco, E., Capdevila Batet, M., Llinas Grau, M., Vraciu , E. A., LECLERCQ, P., LEROUX-BEAL, A., MANOILOV, P., PHILP, J., THOMAS-WILHELM, D., ZHANG, M. & Anna Vallbona González
1/06/20 → 29/02/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
La apropiación del inglés como lengua global en la escuela catalana:Un acercamiento multilingüe, situado y comparativo
Codó Olsina, E., Sunyol Garcia Moreno, A., Moore de Luca, E. S., Pladevall Ballester, E., Maria Rosa Garrido Sardà, Patiño-Santos, A. & Moore, E. S.
1/01/15 → 31/12/18
Project: Research Projects and Other Grants
-
Los efectos del aprendizaje integrado de contenidos curriculares y lenguas extranjeras (AICLE) en la adquisición y desarrollo del inglés. Un estudio longitudinal. (AICLE)
Pladevall Ballester, E., Victori Blaya, M., Martinez Rico, P. M., Miret Pallarols, M., Vraciu , E. A., Anna Vallbona González & Navés Nogués, T.
1/01/11 → 31/12/14
Project: Research Projects and Other Grants
-
Gramàtica comparada del català i de l'espanyol (II): predicació i modalitat
Hernanz Carbo, L., Pladevall Ballester, E., Gallego Bartolomé, Á. J., Mateu Fontanals, J., Brucart Marraco, J. M., Espinal Farre, M. T., Llinas Grau, M. & Sanchez Lancis, C.
10/12/03 → 9/12/06
Project: Research Projects and Other Grants
-
El desarrollo de las categorías gramaticales: Análisis contrastivo, adquisición de lenguaje, categorías gramaticales.
Llinas Grau, M., Torras Calvo, M. C., Capdevila Batet, M., Coll Alfonso, M. M., Dominguez Martinez, J. A., Pladevall Ballester, E., Tubau Muntaña, S., Bel Gaya, A., Ojea López, A. I. & Rosselló Ximenes, J. M.
19/12/00 → 19/12/03
Project: Research Projects and Other Grants
-
Effects of focus on form on primary CLIL students’ foreign language performance in task-based oral interaction
Pena, C. A. & Pladevall-Ballester, E., 31 Mar 2020, In: Journal of Immersion and Content-Based Language Education. 8, 1, p. 53-79 27 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
5 Citations (Scopus) -
EFL child peer interaction: Measuring the effect of time, proficiency pairing and language of interaction
Pladevall-Ballester, E. & Vraciu, A., 2020, In: Studies in Second Language Learning and Teaching. 10, 3, p. 449-472 24 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access3 Citations (Scopus) -
L1 use in peer interaction: exploring time and proficiency pairing effects in primary school EFL
Vraciu, A. & Pladevall-Ballester, E., 2020, In: International Journal of Bilingual Education and Bilingualism.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
4 Citations (Scopus) -
Learners’ outcomes and effective strategies in early second language learning
Costa, F. & Pladevall Ballester, E., 2020, In: E-JournALL, EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages. 7, 1, p. 1-10Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
A longitudinal study of primary school EFL learning motivation in CLIL and non-CLIL settings
Pladevall-Ballester, E., 1 Nov 2019, In: Language Teaching Research. 23, 6, p. 765-786 22 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research
12 Citations (Scopus)