Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Ciencias de la Información, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Nov 2000
External positions
Creativo, ITS Comunicación
1 Jan 1995 → 31 Dec 1995
Creativo, SMZ Advertising (USA)
1 Jan 1994 → 1 Jan 1995
Ayudante de Producción, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1993 → 1 Jan 1994
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
Projects
- 6 Finished
-
La discriminación de género en la promoción profesional de la mujer creativa en publicidad: ¿el sexo es determinante para la selección de ideas y curriculums?
Roca Correa, D. (Principal Investigator), Blanco Pont, J. M. (Investigator), Gonzalez Quesada, A. (Investigator), Grow, J. (Investigator), Lazaro Pernias, P. (Investigator) & Tena Parera, D. (Investigator)
Spanish Ministry of Science and Innovation
1/01/11 → 31/12/13
Project: Research Projects and Other Grants
-
Pensar en femení
Roca Correa, D. (Principal Investigator), Grow, J. G. (Investigator) & Tena, D. T. (Investigator)
Institut Català de les Dones (ICD)
25/11/10 → 6/11/11
Project: Research Projects and Other Grants
-
Una aproximación científica a la desigualdad de genero entre las personas creadoras: construcción de un indicador numérico para la discriminación no consciente en las agencias de publicidad.
Roca Correa, D. (Principal Investigator), Grow, J. G. (Investigator), Lazaro Pernias, P. (Investigator) & Tena Parera, D. (Investigator)
Institut Català de les Dones (ICD)
25/11/10 → 6/11/11
Project: Research Projects and Other Grants
-
Una aproximació científica a la desigualtat de gènere entre les persones creadores: l'accés de les dones a la funció de directores creativesa les agències de publicitat catalanes com a garantia de fem
Roca Correa, D. (Principal Investigator), Alegre Rodriguez, I. (Investigator), Fernandez Gomez, B. (Investigator), Lazaro Pernias, P. (Investigator), Obradors, M. (Investigator), Pueyo Ayhan, N. (Investigator), Ricarte Bescos, J. (Investigator), Rio, O. D. (Investigator), Rodríguez Fernández, J. (Investigator) & Tena Parera, D. (Investigator)
Institut Català de les Dones (ICD)
30/06/08 → 30/06/09
Project: Research Projects and Other Grants
-
La ràdio com a mitjà d'integració social: desenvolupament d'un instrument de mesurament d'audiències excloses per a la realització de campanyes publicitàries institucionals d'interès social
Balsebre Torroja, A. (Principal Investigator), Barbeito Veloso, M. (Investigator), Fajula Payet, A. (Investigator), Perona Paez, J. J. (Investigator), Ricarte Bescos, J. (Investigator) & Roca Correa, D. (Investigator)
Ministerio de Educación y Ciencia (MEC)
13/12/05 → 13/12/08
Project: Research Projects and Other Grants
-
The glass ceiling effect in Spanish advertising creative departments
Roca, D., Chalá Mejía, P. & Suárez, A., 29 Apr 2024, In: Communication & Society. 37, 2, p. 143-158 16 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Female creative managers as drivers for gender diversity in advertising creative departments : a critical mass approach
Roca, D., Suárez, A. & Meléndez-Rodríguez, S., 2023, In: Gender in Management.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access2 Citations (Scopus) -
Creativity identity in Colombia: the advertising creatives’ perspective
Roca, D., Wilson, B., Barrios, A. & Muñoz-Sánchez, O., 2 Nov 2017, In: International Journal of Advertising. 36, 6, p. 831-851Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
11 Citations (Scopus) -
Female leadership in advertising creativity
Montes, C. & Roca, D., 1 Dec 2016, In: Cuadernos.info. 39, p. 113-131Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
10 Citations (Scopus) -
Is there gender bias when creative directors judge advertising? Name cue effect in ad evaluation
Roca, D., Tena, D., Lázaro, P. & González, A., 1 Jan 2016, In: International Journal of Advertising. 35, 6, p. 1008-1023Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
8 Citations (Scopus)
Thesis
-
El Nen com a clau en la introducció d'hàbits de consum a llar
Roca Correa, D. (Author)Ricarte Bescos, J. (Director), 8 Oct 1996Student thesis: Final degree project (TFG)
-
L'autoedició en el departament creatiu de l'agència de publicitat: repercussions en el Director d'Art
Roca Correa, D. (Author)Herreros Arconada, M. (Director), 16 Oct 2000Student thesis: Doctoral thesis
Organisations
-
Grup de Recerca en Publicitat i Relacions Públiques
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Organisational unit: Research Group