Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctorat en Educació, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 15 Sept 2017
Masters, Máster de Investigación en Educación, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 20 Sept 2012
Degree, Licenciada en Ciencias de la Educación, Universidad Nacional de Córdoba
Award Date: 28 Feb 2011
University diploma, Profesora de Nivel Inicial, Instituto Superior C.A. Leguizamón
Award Date: 7 Mar 2005
External positions
Pedagoga, Ministerio de Educación de la Provincia de Córdoba
6 Aug 2010 → 31 Aug 2011
Tècnica socioeducativa, Servicio Habitacional y de Acción Social - SeHAS
1 Mar 2006 → 1 Dec 2008
Tècnica de suport administratiu, Servicio Habitacional y de Acción Social - SeHAS
4 Apr 2005 → 31 Dec 2006
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Network
-
D-EMIND: Promoting digital entrepreneurial mindsets in Higher Education
Rodriguez Gomez, D., Barrera Corominas, A., Castro Ceacero, D., Gairin Sallan, J., Muñoz Moreno, J. L., Suárez Rivarola, C. I., Codina Hernandez, J., Hernández Palomeque, D. & Galdames-Calderón, M.
28/02/22 → 28/02/25
Project: International educational programme
-
Orienta4VET: VET: an attractive and viable pathway. Innovating in VET through guidance processes and exploring flexible and diversified opportunities in VET
Olmos Rueda, P., Díaz Vicario, A., Gairin Sallan, J., Muñoz Moreno, J. L., Suárez Rivarola, C. I., Barrera Corominas, A. & Codina Hernandez, J.
28/02/22 → 27/02/25
Project: International educational programme
-
EIPSI: Evidence Informed Practice for School Inclusion
Ion , G., Díaz Vicario, A., Gairin Sallan, J., Sanjuan González, C., Suárez Rivarola, C. I., Barrera Corominas, A., Burriel, F., Lopez Crespo, S., Lorenzo Gales, N., Martinez Minguez, L., Cadena Bordoll, Á., Corral, M. I., Dieste Barranco, M. & Pattier, D.
1/10/20 → 30/06/23
Project: International educational programme
-
LUMP SUM: Comparative Study of the Economic and Social Impact that a selection of University Institutions in Latin America have in their respective local or regional environment
Castro Ceacero, D., Gairin Sallan, J., Barrera Corominas, A., Mercader Juan, C., Rodriguez Gomez, D. & Suárez Rivarola, C. I.
17/03/21 → 31/12/22
Project: International educational programme
-
Practicas educativas basadas en la evidencia: diseño y validación de estrategias para la mejora de los centros educativos
Gairin Sallan, J., Ion , G., Suárez Rivarola, C. I., Armengol Asparo, M. C., Díaz Vicario, A., Olmos Rueda, P., Tomás Folch, M., Brown, C., Cantón Mayo, I., Gómez Jarabo, I., Saban Vera, M. C., Lopez Sirvent, E., Sánchez Delgado, P., Cabañero Valencia, J., Pattier, D. & Sobrino Callejo, M. R.
1/01/18 → 31/12/20
Project: Research Projects and Other Grants
-
Guia per integrar la recerca a la docència a la Facultat de Ciències de l'Educació : claus i estratègies d'aplicació
Jariot-Garcia, M., Tello-Sánchez, J., Arnau-Sabatés, L., Rodríguez-Parrón, M., Melo, M. M., Ion, G., Sala-Roca, J., Díaz-Vicario, A., Crespo, S. L., Nieva, C., Martí, A. S., Martínez-Mínguez, L., Agud-Morell, I., Castell, T., Ortega, D., Suárez, C. I. & Quesada-Pallares, C., 1 Jul 2022, 10 p.Research output: Other contribution
Open Access -
Las estrategias de atención personalitzada para la prevención del abandono escolar temprano
Suárez Rivarola, C. I. & Barrera Corominas, A., 2022, Disminuir el Abandono Escolar y Mejorar la Persistencia. Causas, consecuencias y estrategias para la intervención. Gairín, J. & Olmos Rueda, P. (eds.). 1ª ed. Madrid, p. 67-82 16 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Navigating between cohesion and bureaucracy: The Catalan way of Evidence Informed Educational Practice
Ion, G., Suárez Rivarola, C. I. & Díaz-Vicario, A., 31 Jan 2022, The Emerald Handbook of Evidence-Informed Practice in Education: Learning from International Contexts. Brown, C. & Malin, J. R. (eds.). p. 47-58 12 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Claves para repensar el perfil del formador de maestros de Educación Primaria en España
Suárez Rivarola, C. I. & Gairin Sallan, J., 2021, ¿Quién forma a los futuros maestros?. Un estudio conjunto en cuatro países. Barcelona, p. 39-47Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Diseño de plan formativo para los académicos de automoción de Argentina, Brasil y México
Barrera Corominas, A., Díaz-Vicario, A., Gairin Sallan, J. & Suárez Rivarola, C. I., 2021, La educación en Red. Realidades diverses, horizontes comunes. Libro de Actas. Santos, M. A., Lorenzo, M. & Garcia, J. (eds.). Santiago de Compostela: Publicaciones Universidad de Santiago de Compostela, Vol. 1. p. 1089-1094Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review