Projects per year
Personal profile
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctor en Psicología, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jun 1995
Degree, Licenciado en Psicología, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jun 1980
External positions
Profesor Titular Interino, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1986 → 1 Jan 1988
Profesor Ayudante, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1 Jan 1982 → 1 Jan 1986
Psicólogo escolar, Escuela Albada
1 Jan 1981 → 1 Jan 1982
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
Xarxa de Centres Informats en Evidències de Recerca: Disseny i validació d'un model a Catalunya (REDU-CAT)
Ion , G. (Principal Investigator), Barrera Corominas, A. (Collaborator), Díaz Vicario, A. (Collaborator), Armengol Asparo, M. C. (Collaborator), Castro Ceacero, D. (Collaborator), Gairin Sallan, J. (Collaborator), Duran Bellonch , M. D. M. (Collaborator), Lopez Crespo, S. (Collaborator), Badia Gargante, A. (Collaborator), Monereo Font, C. (Collaborator), Brown, C. (Collaborator), Cano, E. (Collaborator), Liesa Hernández, E. (Collaborator), Becerril Balin, L. (Collaborator), Mayoral Serrat, M. P. (Collaborator), Kowalczuk Waledziak, M. (Collaborator), Tesner, V. (Collaborator), Cadena Bordoll, Á. (Collaborator), Armengol Montoya, M. (Collaborator), Caro Rojas, D. I. (Collaborator) & Pons Seguí, L. (Collaborator)
11/07/23 → 30/09/26
Project: Research Projects and Other Grants
-
Formación de la identidad profesional del profesor universitario a través del análisis de incidentes críticos (FI-PANIC)
Monereo Font, C. (Principal Investigator), Alvarez Valdivia, I. M. (Investigator), Badia Garganté, A. (Investigator), Becerril Balin, L. (Investigator), Blanch Gelabert, S. (Investigator), Carretero Torres, R. (Investigator), Duran Gisbert, D. (Investigator), Fuentes Agusti, M. (Investigator), Iñesta Codina, A. (Investigator), Juandó Bosch, J. (Investigator), Liesa Hernández, E. (Investigator), Martínez-Fernández, J. R. (Investigator), Mayoral Serrat, M. P. (Investigator), Montserrat Castelló Badia, M. C. (Investigator), Pérez Cabani, M. L. (Investigator), Romero Velasco, M. (Investigator), Corcelles Seuba, M. (Investigator) & Weise , C. (Investigator)
Spanish Ministry of Science and Innovation
1/01/11 → 31/12/14
Project: Research Projects and Other Grants
-
EURO-CAT-CSCL
Monereo Font, C. (Principal Investigator), Demeure ., V. (Beneficiary), Todeschini ., C. S. R. (Beneficiary) & Fuentes Agusti, M. (Collaborator)
1/11/08 → 31/10/12
Project: International research project
-
Evaluación de las estrategias de cooperación y co-regulación en contextos educativos a través de tareas auténticas
Monereo Font, C. (Principal Investigator), Corcelles Seuba, M. (Scholar), Alvarez Valdivia, I. M. (Researcher on contract), Badia Gargenté, A. (Investigator), Carretero Torres, R. (Investigator), Duran Gisbert, D. (Investigator), Fuentes Agusti, M. (Investigator), Gómez Alemany, I. (Investigator), Liesa Hernández, E. (Investigator), Martínez-Fernández, J. R. (Investigator), Montserrat Castelló Badia, M. C. (Investigator) & Perez Cabani, M. (Investigator)
Ministerio de Educación y Ciencia (MEC)
1/10/07 → 30/09/10
Project: Research Projects and Other Grants
-
Existeix un estil de gestió femení? Estratègies discursives (públiques i privades) dels gestors universitaris
Cros Alavedra, A. (Principal Investigator), Alvarez Valdivia, I. M. (Investigator), Bassols Puig, M. (Investigator), Iñiguez Rueda, L. (Investigator), Monereo Font, C. (Investigator) & Sala Lorda, G. (Investigator)
Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
1/01/05 → 31/12/05
Project: Research Projects and Other Grants
-
Aprender de las crisis. Los incidentes críticos como metodología para educar, también, emocionalmente.
Monereo Font, C., 6 Jan 2023, In: Revista Internacional de Educación Emocional y Bienestar. 3, 1, p. 15-37 23 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Becoming a Professional: Analysis of the Reciprocal Influence between I-Positions and We-Positions in a Group of University Students
Monereo, C. & Caride, M., 2022, In: Journal of Constructivist Psychology. 35, 4, p. 1347-1370 24 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
6 Citations (Scopus) -
Early career researchers’ identity positions based on research experiences
Monereo, C. & Liesa, E., 2022, In: Higher Education Research and Development. 41, 1, p. 193-210 18 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
11 Citations (Scopus) -
El docente postpandemia. Hacia una nueva identidad profesional.
Monereo Font, C. & Álvarez-Bernárdez, P. R., 2022, El docente postpandemia: nuevos retos, viejas realidades.. Bogotá: Corporacion Universitaria Lasallista, p. 15-29Research output: Chapter in Book › Chapter › Dissemination
-
Identidad profesional, incidentes críticos y estrategias de afrontamiento en el profesorado de matronería
Altamirano-Droguett, J., Nail-Kröyer, Ó., Monereo-Font, C. & Salazar-Llanos, Y., 8 Feb 2022, In: Enfermería Universitaria. 18, 3, p. 271-284 14 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access
Thesis
-
Sistemas, modelos y técnicas de integración del alumno excepcional
Monereo Font, C. (Author)Genovard Rossello, C. (Director), 1 Jan 1985Student thesis: Doctoral thesis
-
Un programa combinado para enseñar a definir objetivos para conductas de autocuidado
Monereo Font, C. (Author)Genovard Rossello, C. (Director), 31 Jul 1981Student thesis: Dissertation (TFM)