Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Ph. D., Doctorado en Sociología
Award Date: 2 Feb 2021
Masters, DEA en Sociología
Award Date: 30 Sept 2002
Degree, Licenciatura en Sociología
Award Date: 25 Sept 1996
Degree, Licenciatura en Ciencias de la Información
Award Date: 10 Oct 1994
Masters, Certificat d’Aptitud Pedagògica, Institute of Educational Sciences (ICE)
Award Date: 2 Jun 1994
External positions
Profesora colaboradora - Master Educación Secundaria, ICE, Universitat Politècnica de Barcelona
2020 → 2021
Profesora colaboradora - Estudis d’Arts i Humanitats, Ciències Socials i Educació Social, Open University of Catalonia
2005 → …
Equipo de coordinación de la Encuesta Longitudinal Panel de Desigualtats Socials a Catalunya, Jaume Bofill Foundation
2002 → 2012
Profesora colaboradora - ADE, ESADE Universitat Ramon Llull
2000 → 2004
Técnica de Investigación, Centre d’Estudis Dona i Societat (CEDIS)
1999
Profesora colaboradora - Relaciones laborales, Fundació Blanquerna. Universitat Ramon Llull
1998 → 2000
Profesora colaboradora Postgrado Agents de Desenvolupament Internacional, Institut de Ciències de l'Educació. Universitat Politècnica de Barcelona
1998 → 2001
Técnica de Investigación, Fundació Centre d'Iniciatives i Recerques Europees a la Mediterrània (CIREM)
1997
Coordinación académica Postgrado Relacions Culturals Internacionals i Polítiques Culturals Europees, IDEC (Universitat Pompeu Fabra. UPF)
1997 → 1998
Técnica de investigación, Seminari d'Estudis de la Dona (SED)
1997
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Collaborations and top research areas from the last five years
-
ESTRATEGIAS DE RESILIENCIA PARA LA INCLUSION DE ALUMNADO EN VULNERABILIDAD ANTE SITUACIONES DE EMERGENCIA SOCIAL. PRACTICAS Y OPORTUNIDADES PARA LA TRANSFORMACION EDUCATIVA
Essomba Gelabert, M. A., Camps Orfila, S., Forestello , A. M., Guitart Aced, R. M., Pozos Pérez, K. V., Tarres Vallespi, A., Alvarez Valdivia, I. M., Blanch Gelabert, S., Botella Corral, J., Bretones Peregrina, E., Flores Aguilar, G., Lalueza Sazatornil, J. L., Weise , C., Martínez Lozano, V., ALCALA DEL OLMO FERNANDEZ, M. J., ALMAGUER KALIXTO, P. E., Arias Sánchez, S., GIMENO MONTERDE, C., GOMEZ POYATO, M. J., MATIAS SOLANILLA, A., BOIRA SARTO, S. J., EITO MATEO, A., GARCIA MARTINEZ, J., LEIVA OLIVENCIA, J. J., Macías Gómez-Estern, B., Marco Macarro, M. J., González Sodis, J. L., Nadeu Puig Pey, M., Tarres Vallespi, A., ALCALA DEL OLMO FERNANDEZ, M. J., Martín Escamilla, J. & Santos Villalba, M. J.
1/09/21 → 31/08/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
EEPN: European Education Policy Network, on Teachers and School Leadership 2020
Essomba Gelabert, M. A. & Tarres Vallespi, A.
2/02/22 → 8/01/23
Project: International educational programme
-
Diàleg interreligiós i educació en el lleure: formar per una ciutadania crítica
Essomba Gelabert, M. A., Grane Feliu, P., Tarres Vallespi, A., Pozos Pérez, K. V., Nadeu Puig Pey, M., Argelagués Besson, T. & Guardiola Salinas, J.
23/11/21 → 31/10/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
SLIDO: Sliding Doors
Essomba Gelabert, M. A. & Tarres Vallespi, A.
1/03/21 → 31/08/22
Project: International educational programme
-
Sirius4: SIRIUS 2.0 Policy Network on Migrant Education
Essomba Gelabert, M. A. & Tarres Vallespi, A.
1/01/21 → 31/03/22
Project: International educational programme
-
Actitudes y prácticas interculturales de educadoras y educadores en el tiempo libre en Cataluña. Identidades cosmopolitas en tiempos de transformación social
Nadeu Puig Pey, M., Tarres Vallespi, A. & Essomba Gelabert, M. A., 2023, Ocio educativo y acción sociocultural: Construyendo modelos para el desarrollo de personas y comunidades. Morata, T., Palasí, E. & Tobalina, E. (eds.).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Cultural minorities, inclusive education and digital accessibility during the COVID-19 in Catalonia (Spain).
Essomba Gelabert, M. A. & Tarres Vallespi, A., 29 Jun 2023, Handbook of Research on Implementing Inclusive Educational Models and Technologies for Equity and Diversity. Escudeiro, N., Escudeiro, P. & Bernardes, O. (eds.). p. 236-251 16 p.Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
Diàleg interreligiós i educació en el lleure: formar per a una ciutadania crítica: Formar una ciutadania crítica
Pey, M. N. P., Vallespí, A. T. & Gelabert, M. À. E., 1 Apr 2023, In: Estris. 248, p. 10-11Research output: Contribution to journal › Article › Research
-
Familias, escuelas y agentes comunitarios transformando su realidad social. Experiencias de investigación acción comunitaria (IAC).
Tarres Vallespi, A., Essomba Gelabert, M. A. & Argelagues Besson, M., 2023, (Accepted in press) La escuela promotora de derechos, buen trato y participación. : Revisiones, estudios y experiencias..Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
La investigación-acción comunitaria. Nuevas necesidades sociales, nuevos enfoques epistemológicos desde la complejidad
Gelabert, M. À. E., Vallespí, A. T. & Besson, M. A., 29 Mar 2023, In: Perfiles Educativos. 45, 180, p. 158-174 17 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access
Thesis
-
Alumnat d’Incorporació Tardana i vinculació en l’aprenentatge en contextos desafavorits a Catalunya. Trajectòries educatives i esdeveniments vitals cap a la continuïtat escolar
Author: Tarres Vallespi, A., 2 Feb 2021Supervisor: Bonal Sarro, F. X. (Tutor)
Student thesis: Doctoral thesis