Projects per year
Personal profile
Expertise related to UN Sustainable Development Goals
In 2015, UN member states agreed to 17 global Sustainable Development Goals (SDGs) to end poverty, protect the planet and ensure prosperity for all. This person’s work contributes towards the following SDG(s):
Education/Academic qualification
Masters, MA in Advanced English Studies, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 18 Sept 2015
Masters, Màster en Assessorament Lingüístic, Gestió del Multilingüisme i Serveis Editorials (ALGMSE) , Universitat de Barcelona (UB)
Award Date: 1 Sept 2013
Degree, Filologia Catalana, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
Award Date: 1 Jul 2012
External positions
Professora i editora de continguts pedagògics, Departament Pedagògic Kids&US
1 Sept 2013 → 31 Aug 2014
Fingerprint
- 1 Similar Profiles
Projects
- 2 Finished
-
La llengua anglesa en el període de transició educativa (1970-1990) a Catalunya: Evolució dels discursos, ideologies i pràctiques sobre l’ensenyament/aprenentatge de llengües estrangeres
Codó Olsina, E. (Investigator), Sokolovska, Z. (Investigator), Sunyol Garcia Moreno, A. (Investigator), Patiño Santos, Y. A. (Investigator) & Garrido Sarda, M. R. (Principal Investigator)
15/12/23 → 14/06/25
Project: Research Projects and Other Grants
-
La apropiación del inglés como lengua global en la escuela catalana:Un acercamiento multilingüe, situado y comparativo
Codó Olsina, E. (Principal Investigator), Maria Rosa Garrido Sardà, M. R. (Collaborator), Patiño-Santos, A. (Collaborator), Sunyol Garcia Moreno, A. (Collaborator), Moore, E. S. (Investigator), Moore de Luca, E. S. (Investigator) & Pladevall Ballester, E. (Investigator)
Spanish Ministry of Economy and Competitiveness (MINECO)
1/01/15 → 31/12/18
Project: Research Projects and Other Grants
-
Activistas de la inmersión. Cómo las intermediarias moldean las experiencias de aprendizaje adolescente en el extranjero
Codó, E. & Sunyol Garcia Moreno, A., 1 Dec 2024, Escuela, inmigración y multilingüismo. Perales-Fernández-de-Gamboa, A., Hansen, M. & Álvarez-Gila, Ó. (eds.). Madrid, p. 167-184 17 p. (Colección Síntesis - Educación).Research output: Chapter in Book › Chapter › Research › peer-review
-
"L'aprenentatge vital de l'anglès": els discursos de les famílies catalanes sobre la mobilitat educativa adolescent a l'estranger
Codó, E. & Sunyol Garcia Moreno, A., 30 Jul 2024, In: Treballs de sociolingüística catalana. 34, p. 13-29 17 p.Translated title of the contribution :"The experiential learning of English": Discourses of Catalan families on teenage educational mobility abroad Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
The “pedagogy of personality”: becoming better people in the English language teaching and learning space
Sunyol Garcia Moreno, A. & Browning, P., 2024, In: International Journal of the Sociology of Language. 285, p. 133-153 20 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
1 Citation (Scopus) -
Critical Sociolinguistic research methods: Studying language issues that matter, de Monica Heller, Sari Pietikäinen i Joan Pujolar (ed.), per Andrea Sunyol
Sunyol Garcia Moreno, A., 2022, In: Treballs de sociolingüística catalana. 32, p. 275-278 3 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Ara és "a gust del consumidor": la llengua catalana en una escola internacional d'elit (CA-EN)
Sunyol Garcia Moreno, A., 2021, In: Revista de Llengua i Dret. 75, p. 126-143 17 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Thesis
-
Multilingualism, elitism and ideologies of globalism in international schools in Catalonia: an ethnographic study.
Sunyol Garcia-moreno, A. (Author), Codo Olsina, E. (Director) & Codo Olsina, E. (Tutor), 27 Sept 2019Student thesis: Doctoral thesis