Projects per year
Organisation profile
Organisation profile
GIPEAM és un grup consolidat estable amb activitat científica altament competitiva en l’àmbit de l’educació matemàtica i de les seves relacions amb la societat i amb la seva millora.
D’acord amb l’àmbit d’especialització, la trajectòria sostinguda i el reconeixement a nivell local i internacional, hem esdevingut un grup pioner únic en el mapa català de recerca. Les nostres línies principals d’estudi són: 1) matemàtica escolar, llengua i aprenentatge; 2) coneixement i formació del professorat de matemàtiques; 3) modelització matemàtica i resolució de problemes. Des de la Universitat Autònoma de Barcelona i la de Lleida, les investigacions que duem a terme són majoritàriament empíriques i de cicles de disseny, tot i que també som capdavanters en el desenvolupament de contribucions teòriques innovadores sobre, per exemple, els reptes de produir recomanacions per a la pràctica inclusiva i de qualitat basades en la recerca en contextos d’ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics.
Directed by:
Núria Planas Raig
Research lines
- Research lines:
- Mathematics education, language and discourse
- Mathematical modeling, teaching and learning
- Professional development of mathematics teachers
- Mathematics teacher training
- Classroom mathematical and pedagogical practices
Fingerprint
Collaborations and top research areas from the last five years
Profiles
-
Lluis Albarracin Gordo
- Departament of Mathematics and Science Education
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Person: Associate lecturer (non-goverment employee), Affiliation to research
-
Edelmira Rosa Badillo Jimenez
- Departament of Mathematics and Science Education
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Person: Affiliation to research, Lecturer
-
Jordi Deulofeu Piquet
- Departament of Mathematics and Science Education
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Person: Honorary lecturer, Affiliation to research
Projects
- 3 Finished
-
MULTIPLIERS: Multiplayers’ Partnerships to Ensure Meaningful Engagement with Science and Research
Grimalt Alvaro, M. D. C. (Investigator), Tena Gallego, E. (Investigator), López Simó, V. (Investigator), Badillo Jimenez, E. R. (Investigator), Llagostera Casas, M. (Investigator), Rios Font, R. (Investigator), Couso Lagaron, D. M. (Principal Investigator), Sole Martin, C. (Investigator), Marbà Tallada, A. (Investigator) & Campoy Sanchez, S. (Investigator)
1/11/21 → 31/10/24
Project: International research project
-
MATHEMATICALLY RELEVANT USES OF TEACHER TALK IN THE TEACHING OF SCHOOL MATHEMATICS CONTENTS
Boukafri Itahriouan, K. (Collaborator), Chico Gutiérrez, J. (Collaborator), Morell Gorita, M. (Collaborator), Planas Raig, N. (Principal Investigator), González Forte, J. M. (Collaborator), Hinojo Sánchez, E. (Collaborator), Arnal-Bailera, A. (Investigator), Edo Baste, M. M. (Investigator), Clemente Císcar, F. (Collaborator), Pimm, D. (Collaborator), Alfonso Bañón, J. M. (Collaborator), Badillo Jimenez, E. R. (Principal Investigator 2), BERCIANO ALCARAZ, A. (Investigator), Hoyles, C. (Collaborator), Caviedes, S. (Collaborator), Rios Rubiras, B. (Collaborator), Gamboa Rojas, G. (Collaborator), Vanegas Muñoz, Y. M. (Investigator), Arnal-Bailera, A. (Collaborator), Fortuny Aymemi, J. M. (Investigator), Rave Agudelo, J. G. (Collaborator), Munera Escobar , N. (Collaborator), García-Honrado, I. (Collaborator), Morera Úbeda, L. (Collaborator), Noss, R. (Collaborator) & JIMENEZ GESTAL, C. (Investigator)
1/06/20 → 31/05/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
Estudio sobre el desarrollo de competencias discursivas en el aula de matemáticas.
Planas Raig, N. (Principal Investigator), Badillo Jimenez, E. R. (Investigator), Anton Rosera, M. (Investigator), Cangado Vazquez, M. E. (Investigator), Civil Sirera, M. (Investigator), Edo Baste, M. M. (Investigator), Iranzo Domenech, N. (Investigator), Cangado Vazquez, M. E. (Collaborator), Morera Úbeda, L. (Collaborator), Reverter Sabate, F. (Collaborator), Gallart, M. (Collaborator), Goizueta , M. (Collaborator), Arnal, A. C. (Collaborator), Chico Gutiérrez, J. (Collaborator), Garcia Pujol, C. (Collaborator), Ana María Manrique Ortega (Collaborator), Barraza Aliberti, N. J. (Collaborator) & Patraca Dibildox, B. (Collaborator)
Spanish Ministry of Science and Innovation
1/01/10 → 31/12/12
Project: Research Projects and Other Grants
-
Diseño de un taller formativo para mirar profesionalmente aspectos del discurso matemático en la enseñanza del concepto de ángulo
Rave-Agudelo, J. G., 2024, In: Números: Revista de Didáctica de las Matemáticas. 117, p. 63-82 20 p., 4.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Exploring the negotiation processes when developing a mathematical model to solve a Fermi problem in groups
Brunet-Biarnes, M. & Albarracín, L., 1 Mar 2024, In: Mathematics Education Research Journal. 36, 1, p. 177-198 22 p.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access -
Fermi problems as a hub for task design in mathematics and stem education
Ärlebäck, J. B. & Albarracín, L., 1 Mar 2024, In: Teaching Mathematics and its Applications. 43, 1, p. 25-37 13 p., hrad002 .Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
Open Access
Datasets
-
Replication Data for: "The ideological slant of COVID-19-related conspiracies. A new niche for the far-right?. Representation. Doi: 10.1080/00344893.2022.2034660"
Galais, C. (Creator), Guinjoan, M. (Creator) & Guinjoan, M. (Contributor), 1 Mar 2022
DOI: 10.7910/dvn/5inejj, https://dataverse.harvard.edu/citation?persistentId=doi:10.7910/DVN/5INEJJ
Dataset
Student theses
-
Conocimiento didáctico matemático de una maestra en un contexto de desarrollo del pensamiento numérico
Isabel Moreno (Author), Planas Raig, N. (Director) & Badillo Jimenez, E. R. (Director), 6 Jul 2017Student thesis: Doctoral thesis
-
Aprenentatge i comprensió dels nombres enters: Estudi de significats construïts per alumnes de 15 i 16 anys
Josep Maynou (Author), Fortuny Aymemi, J. M. (Director) & Planas Raig, N. (Director), 13 Sept 2017Student thesis: Doctoral thesis
-
Language use and mathematical practices with bilingual students (provisional)
Reverter Comes, F. (Author), Civil Sirera, M. (Director) & Planas Raig, N. (Director), 1 Jan 2014Student thesis: Others