Projects per year
Organization profile
Organisation profile
GIPEAM és un grup consolidat estable amb activitat científica altament competitiva en l’àmbit
de l’educació matemàtica i de les seves relacions amb la societat i amb la seva millora.
D’acord amb l’àmbit d’especialització, la trajectòria sostinguda i el reconeixement a nivell
local i internacional, hem esdevingut un grup pioner únic en el mapa català de recerca. Les
nostres línies principals d’estudi són: 1) matemàtica escolar, llengua i aprenentatge; 2)
coneixement i formació del professorat de matemàtiques; 3) modelització matemàtica i resolució
de problemes. Des de la Universitat Autònoma de Barcelona i la de Lleida, les investigacions
que duem a terme són majoritàriament empíriques i de cicles de disseny, tot i que també som
capdavanters en el desenvolupament de contribucions teòriques innovadores sobre, per exemple,
els reptes de produir recomanacions per a la pràctica inclusiva i de qualitat basades en la
recerca en contextos d’ensenyament i aprenentatge de continguts matemàtics.
Fingerprint
Network
Profiles
-
Lluis Albarracin Gordo
- Department of Teaching of Mathematics and Experimental Sciences
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Person: Associate lecturer (non-goverment employee), Assignment to research
-
Jordi Deulofeu Piquet
- Department of Teaching of Mathematics and Experimental Sciences
- Grup d'Investigació sobre Pràctica Educativa i Activitat Matemàtica (GIPEAM)
Person: Lecturer, Assignment to research
-
STUDY OF MATHEMATICAL MODELLING ACTIVITIES TO GUIDE THE INITIAL AND IN-SERVICE TRAINING OF COMPULSORY EDUCATION TEACHERS
Albarracin Gordo, L., Gorgorio Sola, M. N., FERRANDO PALOMARES, I., Gorgorio Sola, M. N., Ärlebäck, J. B. & Segura Cordero, C.
1/09/22 → 31/08/26
Project: Research Projects and Other Grants
-
MATHEMATICALLY RELEVANT USES OF TEACHER TALK IN THE TEACHING OF SCHOOL MATHEMATICS CONTENTS
Planas Raig, N., Badillo Jimenez, E. R., Boukafri Itahriouan, K., Chico Gutiérrez, J., Clemente Císcar, F., Gamboa Rojas, G., Hinojo Sánchez, E., Morera Úbeda, L., Rios Rubiras, B., Edo Baste, M. M., Fortuny Aymemi, J. M., Vanegas Muñoz, Y. M., Munera Escobar , N., Arnal-Bailera, A., García-Honrado, I., BERCIANO ALCARAZ, A., JIMENEZ GESTAL, C., Caviedes, S., Rave Agudelo, J. G., Alfonso Bañón, J. M., Caviedes, S., Morell Gorita, M., Hoyles, C., Noss, R. & Pimm, D.
1/06/20 → 31/05/24
Project: Research Projects and Other Grants
-
I després del màster, què? Proposta d'un model d'inducció centrat en l'anàlisi de situacions d'aula
Margallo Gonzalez, A. M., Manresa Potrony, M., Oliveras Prat, B., Cros Alavedra, A., Couso Lagaron, D. M., Deulofeu Piquet, J., Costa Vila, M., Berengueras Pont, M. M., Ferrer Miquel, J., Farrò Gràcia, L., Lope Pastor, S., Guitart Mas, J., LOPEZ FRAILE, C., Perez Lizarralde, K., Alonso Amezua, I., Tarrés Fernández, M., Roura Moldes, E., Corominas Calvet, O., Chacon Garcia, J., Zafra Marin, R., Cuesta Cremades, B., Pons Nusas, N., Luengo, A., Castelló Ontalvilla, G. & Rodriguez Blanco, A.
5/10/21 → 31/12/22
Project: Research Projects and Other Grants
-
Does collaborative and experiential work influence the solution of real-context estimation problems? A study with prospective teachers
Segura, C., Ferrando, I. & Albarracín, L., 1 Jun 2023, In: Journal of Mathematical Behavior. 70, p. 1-13 13 p., 101040.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
1 Downloads (Pure) -
Fermi problems as a hub for task design in mathematics and stem education
Ärlebäck, J. B. & Albarracín, L., 9 Mar 2023, (E-pub ahead of print) In: Teaching Mathematics and its Applications. hrad002 .Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review
-
Where Is It Best to Sit in Class? Description of an Experience Based on STEM Problem Solving in a School Context
Ferrando, I., Albarracín, L. & Diago, P. D., 19 Apr 2023, In: Education sciences. 13, 4, 417.Research output: Contribution to journal › Article › Research › peer-review